METODOLOGIA

Els alumnes estaven organitzats en grups de cinc. Es van mantenir els grups de taula amb que habitualment treballen. Són grups heterogenis creats per la tutora.  Dins de cada grup hi havia els següents rols: secretari, cap de taula  (el responsable d’estar al cas de que calia fer cada dia), portaveu, dibuixant (el responsable de la part gràfica) i el de material. Aquests rols se’ls van distribuir entre ells. Tot i marcant-se un compromís personal a aconseguir en aquest projecte. Tots els grups conjuntament i prèviament a començar el projecte consensuen el full de ruta, que hem vist en l’apartat de planificació. També es crea un calendari d’actuacions (l’adjuntem)

Tasques:

  • Observació de l’evolució del procés d’incubació: pes, temperatura, humitat i interior de l’ou. Anotacions en un diari d’aula de les observacions realitzades. Recull fotogràfic (no tots els dies) Cada dia s’hi encarregava un grup.
  • Recerca de la informació que cada grup s’havia plantejat investigar.
  • Anàlisi de les dades obtingudes del pes dels ous.
  • Elaboració dels murals per fer l’exposició.
  • Recull d’endevinalles sobre ous i aus.
  • Cercar com es té cura dels pollets un cop nascuts.
  • Elaboració de la carta d’agraïment a l’institut Miquel Martí i Pol de Cornellà per haver-nos deixat el maquinari per a dur a terme el projecte.
  • Exposició oral de cada grup a la resta.
  • Elaboració d’un Power Point.
  • Presentació als pares.

El últims minuts de cada sessió de treball es reservaven per tal que cada grup fes un registre de la tasca realitzada, la valoressin i es plantegessin què els calia millorar. Un cop acabat el registre, es posava en comú.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *