ORGANITZEM LA FEINA

Una capseta blanca que s’obre i … . és el nom que els alumnes van posar al projecte que van voler endegar. Aquesta “capseta” va estar omnipresent durant tot el projecte fins que es va obrir. Tot va partir d’una conversa a la classe parlant de la cèl·lula: si eren grans petites, si es podien veure a ull nu, … El ou va sorgir com a exemple d’una cèl·lula que es podia veure a ull nu. Llavors els alumnes es van plantejar: què podia passar dins d’un ou perquè esdevingués un pollet. A partir d’aquí el projecte es va desenvolupar en els següents passos, els quals van generar uns documents:

  1. RECERCA INICIAL DEL QUE SABIEN I EL QUE VOLIEN SABER AL VOLTANT DE L’OU I LES AUS A TRAVÉS D’UNA CONVERSA.
QUÈ SABEM QUÈ VOLEM SABER
1.       Es necessita un gall i una gallina. El tipus de reproducció s’anomena sexual.

2.       Un ou necessita aproximadament 21-22 dies d’incubació.

3.       No tots els ous  es desenvolupen.

4.       La gallina que no pon ous fecundats pot arribar a pondre fins a 300 ous/any.  A partir dels dos anys, el ritme disminueix.

5.       Si volem posar ous en una incubadora han de tenir de 3 a 8 dies de traspàs.

6.       Un ou és una cèl·lula que es pot veure a simple vista.

7.       El punt exacte de calor per a incubar ous de gallina és de 37,5 graus.

8.       S’observen canvis en l’interior de l’ou a partir dels 7-8 dies.

9.       Poden ser de diferents colors. Depèn de la raça de la gallina.

10.   El pollet abans de sortir de l’ou s’anomena embrió.

11.   Les gallines comencen a pondre ous a partir dels 5 o 6 mesos de vida.

12.   Els ous no fecundats es poden cuinar.

13.   Una gallina viu aprox. entre 5 i 10 anys. Molt ben cuidada pot arribar als 15 anys.

14.   Amb 4 gallines ponedores pots aconseguir una dotzena d’ous cada setmana com a mínim.

15.   Els pollets es desenvolupen molt ràpidament.

16.   Les gallines son omnívores.

 

1.       Com es desenvolupa un ou fecundat des de que es pon fins que eclosiona.

2.       Què mengen els pollets.

3.       Com una gallina crea un ou dins seu.

4.       Els pollets i les gallines es reconeixen com mares-fills?

5.       Com sabem el sexe d’un pollet?.

6.       Els ous canvien de color durant la incubació?

7.       Com s’alimenten els embrions dins de l’ou?

8.       Com pots saber l’edat d’un pollet?

9.       Quines parts té l’ou?

10.   Quan tarda un pollet en fer-se adult.

11.   Quant temps triga un pollet a tenir plomes?.

12.   Quins son els símptomes que una gallina està malalta?

13.   Què fa la gallina quan neixen els pollets?

14.   De quins colors poden ser els ous de les aus? Per què?

15.   Per què algunes aus no volen I altres sí?

16.   Hem d’investigar les característiques de les aus i com es classifiquen

17.   Com se sap quins ous estan fecundats i els que no.

18.   Els ous que estan fecundats es poden menjar?

19.   Un ou fecundat i un ou no fecundat, en què s’assemblen i en què es diferencien abans d’incubar-los.

 

  1. ORGANITZACIÓ DEL QUE VOLIEN SABER AGRUPANT-HO AL VOLTANT DE TEMES.

 

Quins temes investigarem?

1.La incubació d’un ou per dins

Com es desenvolupa un ou fecundat des de que es pon fins que eclosiona

  1. Els ous canvien de color durant la incubació?
  2. Com s’alimenten els embrions dins de l’ou?
  3. Quines parts té l’ou?
  4. De quins colors poden ser els ous de les aus? Per què?

2.L’ou

  1. Com una gallina crea un ou dins seu.
  2. Quines parts té l’ou?
  3. De quins colors poden ser els ous de les aus? Per què?
  4. Com se sap quins ous estan fecundats i els que no.
  5. Els ous que estan fecundats es poden menjar?
  6. Un ou fecundat i un ou no fecundat, en què s’assemblen i en què es diferencien abans d’incubar-los.-

 

3.El desenvolupament d’un pollet

 

1.Què mengen els pollets.

2.Els pollets i les gallines es reconeixen com mares-fills?

3.Com sabem el sexe d’un pollet?.

4.Com pots saber l’edat d’un pollet?

5.Què fa la gallina quan neixen els pollets?

6.Quant temps triga un pollet a tenir plomes?.

7. Quan tarda un pollet en fer-se adult.

4.Les aus

1.Hem d’investigar les característiques de les aus i com es classifiquen

2.Per què algunes aus no volen I altres sí?

 

  1. GENERACIÓ D’EQUIPS DE TREBALL I PLANIFICACIÓ DE LES FUNCIONS DELS MEMBRES DE L’EQUIP, DELS SEUS COMPROMISOS PERSONALS I DELS SEUS COMPROMISOS COM A EQUIP.

ENS DISTRIBUÏM ELS TEMES

  1. LA INCUBACIÓ D’UN OU. LES ORENETES
  2. L’OU. LES KIWIS
  3. EL DESENVOLUPAMENT D’UN POLLET. ELS MUSSOLS
  4. LES AUS: ELS LLOROS I ELS PINGÜINS
PINGÜINS MUSSOLS ORENETES LLOROS KIWIS
David D.

David C.

Martina

Genís

Carla R.

Joel M.

Berta

Joana

Ibtisam

Marc

 

Daniela

Aroa

Evelyn

Luna

Loredana

Joel R.

Pau

Elia

Carla C.

Alba F.

Alba O.

Wenjing

Alexia

Maria

Nayara.

  1. ELABORACIÓ D’UN FULL DE RUTA PER A DUR A TERME EL PROJECTE.

Per a dur a terme el nostre projecte:

 

  1. Busquem informació per mitjà de :
  • Llibres: de casa, llibres de text, llibres de les diferents biblioteques a les que tenim accés.
  • Internet: utilitzem google, youtube…
  • Persones: preguntem a familiars, coneguts que ens puguin aportar dades i coneixements que necessitem.

Tant pot ser text escrit, com dibuixos, fotografies, esquemes…

  1. Seleccionem la informació, la que comprenem, la que creiem que és rellevant per a respondre a les preguntes que ens havíem plantejat.
  2. Posem en comú tot el que hem trobat.
  3. Organitzem la informació:
  • L’escrivim ordenadament, sense faltes, de manera comprensible.
  1. Elaborem el nostre mural: Un mural ha de donar informació clara i molt visual. Per això cal organitzar bé l’espai.
  • Què hi posarem, com i on? Quines imatges, esquemes… utilitzarem?
  • Títols?
  1. Exposem el nostre treball a la resta de la classe. Cal que ens repartim el que direm i que NO LLEGIM. Es tracta d’explicar-ho als altres de manera entenedora, amb un to de veu adequat, sense córrer….
  2. Preparem l’exposició per als pares.

 

  1. CONCRECIÓ DEL PRODUCTE FINAL.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *