Metodologia FOOD FOR THOUGHT

PROFESSORAT

Tan bon punt l’Equip Docent de 2n d’ESO va tenir clar l’objectiu del projecte, el tema central i el producte final, es va organitzar en comissions de treball per tal d’apronfundir en les tasques específiques.

Les comissions de treball han estat les següents:

Comissió Enquesta inicial i tria del tema

Comissió Entrevista

Comissió Mesures calòriques (Tutorial de matemàtiques)

Comissió Què mengem? (Recepta de cuina)

Comissió Concurs Passa paraula

Comissió del vídeo

En les reunions d’Equip es presentaven les tasques, les quals es debatien i ratificaven o es proposaven millores.

Aquestes comissions ens han permès treballar en equip d’una manera més ordenada i específica en aquelles disciplines on el professorat s’ha trobat més a gust.

Un cop acordades les activitats específiques, es va constituir un dossier general on el professorat podia trobar els objectius del projecte, els horaris del professorat, els horaris de les aules d’informàtica i totes les tasques específiques per a desenvolupar.

Aquest dossier ha permès que tot el professorat tingués la informació per tal de conduir la feina de totes les sessions.

Així doncs, les classes ordinàries s’han aturat dins d’aquell marc horari i l’alumnat s’ha dedicat a treballar el projecte amb el professional que té assignada l’hora.

TEMES

Tal i com hem avançat en la planificació, l’alumnat havia de fer una enquesta prèvia sobre el tipus d’esmorzar que fan (a primera hora del matí i a l’hora del pati). Amb aquesta informació l’alumnat ha fet un buidatge de dades que ha afavorit a plantejar un debat sobre el que mengem.

A partir d’aquí es presenten diferents vídeos per tal de fomentar el debat i la pluja d’idees. D’aquesta activitat sorgeixen els temes següents:

Trastorns alimentaris

La dieta mediterrània i l’oriental

Què faig? Què menjo?

Els vegans, vegetarians i d’altres

El menjar ràpid

L’èxit dels concursos de cuina

ALUMNAT

Organització i constitució de grups

Per a la constitució de grups, el tutor/a de cada aula ha assignat 5 alumnes capitans d’Equip. Aquests han escollit aleatòriament i voluntària l’alumnat que volien que formés part del grup.

Un cop constituïts els 6 grups de cada classe, ells mateixos han escollit un tema general, en el qual es basarà el seu projecte.

Càrrecs interns

Cada grup ha tingut 5 càrrecs interns que fomenten el treball en equip.

COORDINADOR/A

  • Coordina el treball de grup, procurant que tothom ho entengui i que es treballi amb el mateix ritme.
  • Procura que no es perdi el temps.
  • Determina qui s’ha de fer càrrec de les tasques d’algun membre del grup que no ha vingut a classe.

POTAVEU

  • Parla en nom del grup quan ell professor o la professora demana la seva opinió.
  • Procura que es parli del treball de síntesis i no d’altres coses.
  • Controla el to de veu del grup.

SECRETARI/ÀRIA

  • Custodia el quadern del grup.
  • Dirigeix les revisions periòdiques del grup i omple els formularis del Quadern del grup (pla del grup, diari de sessions…)
  • Vetlla perquè l’autoavaluació sigui consensuada i justa.

RESPONSABLE DEL MATERIAL

  • Controla que tots els membres del grup portin el material necessari.
  • S’assegura que tots els membres del grup mantenen neta la zona de treball.
  • Custodia el material comú del grup i en té cura i, a més, guarda el material del dossier d’un alumne/a si aquest ha faltat.

RESPONSABLE INFORMÀTIC

  • S’encarrega de la cura i el manteniment del material informàtic.
  • Controla que es faci un bon ús del mòbil i de l’ordinador.
  • És l’encarregat d’anar a l’aula d’informàtica.

Autoavaluació

Cada grup ha dedicat una estona diària a fer autoavaluació per veure què han après, com ho han après, els obstacles que han sorgit i les solucions a aquests conflictes.

Algunes de les valoracions tractades: Fita d’objectius, què han de millorar, com s’han organitzat, si es comuniquen entre ells, si han trobat dificultats i com les han resolt.

 Avaluació del professorat

Cada grup ha disposat d’un diari de grup diari, on cada professor/a havia de fer comentaris sobre el funcionament de la seva sessió. No només per avaluar el comportament, sinó també la feina feta, el treball en equip i observacions que hagin trobat oportunes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *