Punt de partida

Vam fer una proposta de projecte als alumnes relacionada amb l’eix transversal i identitari de la nostra escola: “L’educació emocional”. A l’escola Roser Capdevila portem tres cursos de formació continua al voltant de l’educació emocional i el “Couching” educatiu-emocional. Per tant vam considerar que un aprofundiment en aquest camp ens era molt engrescador i significatiu per als alumnes.

L’objectiu ha estat profunditzar sobre els sentiments i les emocions des de una vessant més científica i no pas tan pràctica com havien fet fins ara.

Un cop feta la proposta als alumnes van mostrar molt d’interès i vam plantejat una pregunta de partida.

  • Què són els sentiments i emocions?

A partir d’aquesta pregunta inicial els alumnes van plantejar un tot de preguntes relacionades que ens han permet cobrir un camp de coneixement bastant ampli relacionat amb el món dels essers vius en general.

El projecte va quedar emmarcat, principalment, dins les àrees de coneixement del medi i  valors.

Un cop triada la “pregunta generadora” inicial, com hem esmenat més amunt els alumnes van proposar un tot de preguntes que ens han permet delimitar l’abast del projecte per poder-lo programar i determinat de manera aproximada el temps necessari per portar-lo a terme. Així mateix, i atès, el treball d’Educació Emocional que es realitza a la nostra escola al llarg de tot el curs vam considerar que el millor moment per portar-lo a terme fos el tercer trimestre ja que aquesta perspectiva ens era molt útil a l’hora de programar les activitat d’educació emocional que faríem al llarg del curs fent que el projecte estigués immers en un marc de significativitat pels alumnes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *