L’encàrrec del projecte “Seguint el fil de l’electricitat” es va explicar al principi del projecte amb la presentació que permet enfocar l’objectiu al qual anem.
L’encàrrec consisteix en fer un giny on es pugui explicar i veure algun aspecte relacionat amb la generació de l’energia elèctrica per a mostrar a alumnes de 3r d’ESO, però d’altres instituts propers. També havien de pensar un repte (en forma de joc) per a poder comprovar si els receptors de l’explicació han entès el plantejament .
Per a poder preparar l’explicació, la setmana d’abans els diferents grups van fer assajos davant dels seus companys i es van coavaluar. A partir de les coavaluacions dels companys van millorar les explicacions i els reptes. L’alumnat va valorar molt positivament el fet de poder assajar i, a la vegada poder mostrar i avaluar la feina dels companys, així com poder rebre propostes de millora.
La rúbrica que es va fer servir per la coavaluació és la següent:
Un cop construïts els ginys, els reptes i assajades les explicacions, va arribar el gran dia. El lloc de trobada van ser els Serveis Educatius del Baix Llobregat V. Agraïm molt la seva col·laboració, ja que en el nostre petit institut hagués estat impossible posar-hi 50 alumnes que mostraven el seu treball amb 120 alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Miquel Martí i Pol, a qui també agraïm la seva predisposició.
Les diferents propostes sobre energia es van distribuir per les diferents aules i rebien els diferents grups d’alumnes que anaven escoltant les explicacions i fent els reptes proposats.
Podeu veure una mica d’aquesta mostra en les següents fotos: