Ens posem a seguir el fil de l’electricitat

Tenint en compte que cada sessió té una durada de dues hores, la temporització final va quedar amb la següent estructura:

Bloc 0 : Exploració d’idees inicials (2 sessions)

Aquest bloc es va treballar amb els tres grups simultàniament. A partir d’experiments relacionats amb l’electricitat que realitzaven els alumnes s’havien de fer preguntes. Després van posar en comú les preguntes en cada grup.

Activitat inicial: Què en sabem?

Bloc 1: Introducció a l’electricitat (16 sessions)

  • Electromagnetisme (3 sessions)
    • Magnetisme
    • Àtom i moviment d’electrons
    • Intensitat
    • Electroimant
  • Generació electricitat (4 sessions)
  • Fonts d’energia elèctrica (4 sessions)
  • Experiment presentació (1 sessió)
  • Carpeta aprenentatge (1 sessió)
  • Repàs moodle (Calendari, gmail, carpetes drive) (1 sessió)
  • Síntesi + aplicació (1 sessió)
  • Regulació (1 sessió)

Bloc 2: L’energia i els canvis (10 sessions)

Bloc 3: Circuits (10 sessions)

Bloc 4: Impacte mediambiental (tipus energia)/Factura elèctrica /Domòtica i estalvi energètic (10 sessions)

Els blocs 2, 3 i 4 es van fer de manera rotativa amb els tres grups. Cada grup feia els blocs en un ordre diferent, però tots havien treballat els coneixements que calien per a poder desenvolupar l’encàrrec.

Bloc 5: Realització del producte final o encàrrec

L’encàrrec: construir un giny i fer un repte per explicar l’electricitat en una mostra a alumnes de 3r d’ESO d’altres instituts

Es va fer treball cooperatiu en grups de 4 o 5 alumnes. Per organitzar-se i planificar l’encàrrec van haver de fer:

 

 

Aquest article s'ha publicat dins de Implementació, Institut Cornellà i s'ha etiquetat en per mcano226. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Quant a mcano226

Sóc la Marta Caño, vaig estudiar biologia, però el que més m'agrada és l'educació. Ara mateix estic immersa en el món de l'eduació d'adults, però mai se sap on puc acabar, sempre i quan estigui relacionat amb l'educació. Aquest bloc vol ser un espai per compartir reflexions sobre l'educació, la innovació, l'aplicació de les noves tecnologies i com millorar l'aprenentatge de les matemàtiques i les ciències. En definitiva, trobar noves maneres per millorar la meva tasca docent i ajudar en el procés d'aprenentatge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *