Tenint en compte que cada sessió té una durada de dues hores, la temporització final va quedar amb la següent estructura:
Bloc 0 : Exploració d’idees inicials (2 sessions)
Aquest bloc es va treballar amb els tres grups simultàniament. A partir d’experiments relacionats amb l’electricitat que realitzaven els alumnes s’havien de fer preguntes. Després van posar en comú les preguntes en cada grup.
Activitat inicial: Què en sabem?
Bloc 1: Introducció a l’electricitat (16 sessions)
- Electromagnetisme (3 sessions)
- Magnetisme
- Àtom i moviment d’electrons
- Intensitat
- Electroimant
- Generació electricitat (4 sessions)
- Fonts d’energia elèctrica (4 sessions)
- Experiment presentació (1 sessió)
- Carpeta aprenentatge (1 sessió)
- Repàs moodle (Calendari, gmail, carpetes drive) (1 sessió)
- Síntesi + aplicació (1 sessió)
- Regulació (1 sessió)
Bloc 2: L’energia i els canvis (10 sessions)
Bloc 3: Circuits (10 sessions)
Bloc 4: Impacte mediambiental (tipus energia)/Factura elèctrica /Domòtica i estalvi energètic (10 sessions)
Els blocs 2, 3 i 4 es van fer de manera rotativa amb els tres grups. Cada grup feia els blocs en un ordre diferent, però tots havien treballat els coneixements que calien per a poder desenvolupar l’encàrrec.
Bloc 5: Realització del producte final o encàrrec
L’encàrrec: construir un giny i fer un repte per explicar l’electricitat en una mostra a alumnes de 3r d’ESO d’altres instituts
Es va fer treball cooperatiu en grups de 4 o 5 alumnes. Per organitzar-se i planificar l’encàrrec van haver de fer: