La implementació del projecte es produeix a partir de la definició de diferents fases i elements que es posen en pràctica en cada una:
- Fase 0: contextualització del projecte a partir de tres tipus de recursos.
- Presentació amb imatges: l’alumnat es planteja preguntes.
- Pel·lícula relacionada amb la temàtica. Visualització, debat i treball individual d’un dossier didàctic específic.
- Textos històrics i literaris contemporanis a l’època.
- Fase I: treball dels continguts i coneixements necessaris per portar a terme un producte vinculat, intervenció de les tres matèries. Estructura en blocs d’aprenentatge, realització de tasques i prova d’avaluació competencial per avaluar els coneixements.
- Fase II: contextualització del repte per a l’alumnat a partir d’un encàrrec extern.
- Fase III: disseny del producte.
- Escriptura de textos (guions) per a la representació.
- Disseny i fabricació de l’attrezzo per a la posada en escena.
- Assaig de les escenes.
- Fase IV: execució del producte, representacions davant el públic.
- Fase V: valoració final de producte i procés (treball en equip), auto i coavalaució de l’alumnat, valoració dels docents implicats i experts externs.