I si els endinsem cap a temes que els engresquin?

L’elecció del tema principal a treballar sorgeix d’ una conversa amb l’ alumnat per tal     d’ elegir un tema interessant per ells/es, tot i que està més pautada la conversa sota temàtiques curriculars. Els alumnes plantegen propostes i després de d’aquestes aportacions, s’ elegeix democràticament quin tema es vol treballar. A continuació realitzem un gràfic de barres visual amb la relació de vots i temàtiques.

Un cop elegida la línia conductora, es debat amb els alumnes tot allò que saben (coneixements previs)  i que volen saber sobre el tema. Elegint al final una pregunta o leit motiv envers al projecte. Aquesta pregunta anirà guiant tot el projecte i serà la pregunta que al final del mateix els alumnes responen.

Amb totes les seves aportacions, els mestres confeccionem un índex o guió de treball sobre el projecte, tenint en compte els objectius que es volen treballar al llarg del mateix.  A més a més, cada dilluns ens reunim per tal de programar i adaptar les diferents activitats que es van plantejant i arribem a acords referents a l’ organització del grup,el paper dels alumnes, i  el paper dels mestres que formen part del projecte.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *