Com ens vam imaginar el projecte “Seguint el fil de l’electricitat”

La planificació inicial, va consistir en posar la bastida bàsica dels punts que volíem treballar, en aquells moments eren: exploració d’idees inicial, obtenció dels continguts, síntesi i aplicació, regulació i temporització.

Un dels avantatges que hem tingut a l’hora de planificar, és que cada dilluns hem tingut un temps de reunió on hem pogut veure tot el treball programat de  la setmana.

  • Energia solar
    • Elements del circuit elèctric (la bateria: quan no hi ha llum)
    • Canvi energètic
  • Energia tèrmica
    • Què és un motor generador
  • Energia cinètica (hidràulica, eòlica, mecànica)
    • Què és un motor generador
  • Energia química:
    • Pila electrolítica
    • Reaccions químiques
  • Circuit en sèrie i paral·lel
    • Llei d’ohm
    • Elements del circuit elèctric
    • Ampliació: funcions
  • Domòtica:
    • Programació
    • Elements del circuit
    • Sensors
  • Sostenibilitat
    • Anàlisi factura
    • Potència
  • Electromagnetisme

De cara a possibles alumnes que no han pogut seguir el ritme habitual del grup (no han volgut treballar, no han pogut venir a classe de manera continuada…), hem tingut preparats dossiers pels que no hi treballen i trenquen les dinàmiques de la classe.

Respecte a l’exploració de les idees inicials, es van plantejar als alumnes uns petits experiments científics on es posaven en evidencia certs punts que volíem estudiar.

Una altra cosa que hem treballat és el que creiem que hem de treballar des de cada matèria per a fer l’encàrrec. Partim del que han de saber i el que han de saber fer els alumnes per a poder desenvolupar l’encàrrec amb èxit.

D’altra banda hem hagut de planificar la diferència de nivells (per fer-ho, ens hem basat en coses com introduir certs continguts visuals per als alumnes, activitats seqüenciats en nivells…).

Aquest article s'ha publicat dins de Institut Cornellà, Planificació i s'ha etiquetat en per mcano226. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Quant a mcano226

Sóc la Marta Caño, vaig estudiar biologia, però el que més m'agrada és l'educació. Ara mateix estic immersa en el món de l'eduació d'adults, però mai se sap on puc acabar, sempre i quan estigui relacionat amb l'educació. Aquest bloc vol ser un espai per compartir reflexions sobre l'educació, la innovació, l'aplicació de les noves tecnologies i com millorar l'aprenentatge de les matemàtiques i les ciències. En definitiva, trobar noves maneres per millorar la meva tasca docent i ajudar en el procés d'aprenentatge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *