A l’Institut de Cornellà comencem projectes a 3r d’ESO

L’institut de Cornellà va començar a funcionar el curs 2015-16, amb la idea clara de posar l’aprenentatge de l’alumnat al centre del projecte educatiu, cosa que demanava utilitzar metodologies i eines diferents. Una d’aquestes és el treball per projectes.
Al nostre institut el Treball per projectes ha de ser:

  • interdisciplinar: inlou diverses matèries que es treballen globalment per a obtenir un producte final.
  • Amb projecció exterior: ha d’anar dirigit a algú extern
  • On l’avaluació formativa hi té un espai important: les activitats d’avaluació formen part de tot el procés i serveixen per regular-lo.
  • Es treballa col·laborativament, tant professorat com alumnat.
  • Al primer cicle de l’ESO fem 10 hores de projectes a la setmana i hi intervenen 3 professors.

Aquest curs hem començat 3r d’ESO i hem plantejat els projectes en dos àmbits:

  • 8 hores setmanals de l’àmbit STEM (inclou ciències, tecnologia i matemàtiques)
  • 8 hores setmanals de l’àmbit humanístic (inclou llengua catalana, castellana i socials)

En aquest bloc us explicarem dos projectes plantejats a 3r d’ESO: Joc de cavallers de l’àmbit humanístic i Seguint el fil de l’electricitat de l’àmbit STEM.

 

Aquest article s'ha publicat dins de Centres docents, Institut Cornellà, Qui som i s'ha etiquetat en , per mcano226. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Quant a mcano226

Sóc la Marta Caño, vaig estudiar biologia, però el que més m'agrada és l'educació. Ara mateix estic immersa en el món de l'eduació d'adults, però mai se sap on puc acabar, sempre i quan estigui relacionat amb l'educació. Aquest bloc vol ser un espai per compartir reflexions sobre l'educació, la innovació, l'aplicació de les noves tecnologies i com millorar l'aprenentatge de les matemàtiques i les ciències. En definitiva, trobar noves maneres per millorar la meva tasca docent i ajudar en el procés d'aprenentatge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *