Implementació

1r dia: Tenim un problema.

Va venir la cuinera a la classe de 2n i ens va plantejar un problema que li havia sorgit:

“Aquest matí el transportista m’ha comentat que les pomes han pujat molt el preu. He vist el pressupost que tenim i no m’arriba per comprar pomes per tota l’escola. Necessito la vostra col·laboració per trobar unes pomes bones i més econòmiques.”

Vam plantejar als alumnes què podíem fer i van sorgir diferents propostes. La que va tenir més suport va ser la d’anar al mercat més proper, ja que hi ha més varietat de pomes i de preus.

Ens vam adonar que no tots els alumnes sabien on hi havia un mercat i fent ús de la pissarra digital vam buscar al google maps on estava i per quins carrers podíem arribar-hi.

Per treballar millor vam crear cinc grups de cinc nens i nenes i vam repartir un plànol per grup. Cada grup va marcar l’itinerari i ens vam adonar que molts alumnes coneixien els carrers per on havien de passar.

Un cop marcat el camí es van assignar els rols de cada membre del grup: portaveu, tresorer, guia, secretari i seguretat.

Les funcions dels diferents càrrecs són les següents:

Portaveu: és l’encarregat de demanar al botiguer les pomes.

Tresorer/a: és l’encarregat de portar els diners, pagar i comprovar que li han donat bé el canvi.

Guia: és l’encarregat de portar el plànol i de veure si anem pel camí correcte.

Secretari/a: és l’encarregat d’apuntar totes les dades recollides en el mercat.

Seguretat: és l’encarregat de controlar que tothom fa bé la seva feina i sense que hi hagi conflictes.

Es comparteix amb els i les alumnes el funcionament dels rols dins de cada grup així com les relacions establertes entre ells. Realitzen una autoavaluació mitjançant una rúbrica.

2n dia: Sortida al mercat.

Durant el trajecte ens adonem que molts dels carrers tenen el nom d’una persona cèlebre acompanyada d’una data de naixement i una de defunció. Veiem que són personatges de la història coneguts i això els hi va cridar molt l’atenció.

Un cop arribem al mercat ens dividim en dos grups. El primer entra a les parades del mercat i l’altre dóna un tomb per les parades de fruita que hi han a fora. I després fem canvi.

Decidim comprar un quilo de cada tipus de poma que trobem.

3r dia: Fem el tast

A la classe mostrem les varietats de pomes que hem comprat. El secretari de cada grup escriu a la pissarra les seves dades recollides en les parades del mercat.

A continuació fem un tastet de les diferents pomes i decidim entre tots quina és la més bona.

Un cop l’hem seleccionada comparem preus i veiem que les pomes que nosaltres hem triat són més econòmiques que les que ens ha dit la cuinera.

4t dia: Anàlisi

Un cop hem fet la sortida al mercat ens adonem de les dificultats que tenen els alumnes a l’hora d’expressar-se amb fluïdesa i el poc coneixement de les monedes i poca habilitat a l’hora de calcular allò que havien de pagar i el canvi que els havien de tornar.

5è dia: Diàlegs

Es comparteixen amb els alumnes els criteris d’avaluació de l’expressió oral que es durà a terme mitjançant una rúbrica.

Per parelles escrivim i representem els diàlegs que es podrien fer servir a l’hora d’anar a comprar. Un farà de botiguer i l’altre de client, després s’intercanvien els rols. Decidim fer ús de les tauletes i fem rol-playing gravant els diàlegs.

6è dia: Ens avaluem

Posem les gravacions a la pantalla digital i ens analitzem entre totes i tots com ho hem fet, dient quines coses es podrien millorar i quines hem fet bé.

Un cop feta l’anàlisi grupal s’autoavaluen omplint la rúbrica individualment.

7è dia: kahoot!

Fent ús d’una aplicació que es diu kahoot! vam crear un concurs on les parelles havien d’endevinar si els canvis de monedes eren correctes.

8è dia: Practiquem amb les monedes.

Amb programes d’ordinador i amb monedes reals treballem els canvis.

9è dia: Creació del nostre mercat

A la classe de plàstica, que és molt àmplia, fem el mercat de l’escola Antoni Gaudí. Tenim la sabateria, joguineria, papereria, pastisseria i botiga de roba. Abans de començar es comparteixen novament els criteris d’avaluació de l’activitat. Per grups posem en pràctica tot el que hem après i acabem de consolidar els aprenentatges. Ens ajudaran un grup d’alumnes de 6è.

10è dia: Ens tornem a avaluar.

Donem una rúbrica a cada alumne per veure si han assolit bé tot el treball fet amb les monedes i s’autoavaluen amb el suport dels alumnes de 6è.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *