Metodologia

En el nostre projecte hem tingut en compte, per tal d’afavorir l’assoliment d’aprenentatges, les següents pautes metodològiques:

Hem partit dels interessos dels alumnes i hem proposat contextos reals i problemes de la vida quotidiana. Des del plantejament del problema que suposava la demanda real d’ajut per part de la cuinera de l’escola, passant pel  plantejament de situacions com la sortida al mercat, el tastet, el rol-playing, etc.

Hem treballat continguts de manera integrada i no fragmentats per àrees de coneixement, conceptes lingüístics, matemàtics, de l’entorn més proper així com habilitats artístiques i motrius.

Hem proposat les activitats amb un plantejament obert, fomentant la recerca i la discussió entre els alumnes. Per exemple, quan han decidit anar al mercat per comprar pomes d’altres opcions possibles o quan han fet servir les TAC per buscar la ubicació del mercat. També quan han descobert elements al carrer que desconeixien o quan han decidit quina poma era la més bona al tastet.

Hem emprat l’estratègia metodològica del treball en equip amb l’assignació de rols als  grups quan hem anat al mercat: portaveu, tresorer, guia, secretari i seguretat.

Hem organitzat l’ aula de formes diverses per treballar de manera més individualitzada i respectar els ritmes d’aprenentatge de cada alumne; per exemple als desdoblaments d’expressió oral i matemàtiques.

Hem dissenyat activitats emprant materials i recursos diversos per estimular la curiositat i creativitat en l’alumnat; per exemple amb les paradetes de les botigues, activitats amb monedes, el tastet, l’us de les tablets, pissarra digital, amb el concurs Kahoot, etc.

Hem fet servir dinàmiques perquè els alumnes verbalitzin i  identifiquin les dificultats trobades i en què han de millorar; com la gravació en vídeo dels Rol playing i la posterior visualització.

Hem previst l’us d’estratègies per ajudar a l’alumnat a identificar el que han après i comprendre les raons de les seves dificultats amb instruments i estratègies d’avaluació formativa com les rúbriques, el concurs “Kahoot!”, l’avaluació per parelles (coavaluació) o l’autoavaluació.

Hem compartit en tot moment amb els alumnes els objectius d’aprenentatge previstos…

… I sempre tenint molt present el foment de l’autonomia de l’alumnat i que sigui protagonista del seu propi aprenentatge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *