Parlem de metodologia

La motivació ha estat l’eix clau del projecte. Els nens i nenes s’han implicat molt des del primer moment i han anat mantenint l’interès al llarg del projecte, això ha dificultat trobar el punt final ja que sempre hi havia alguna pregunta o motiu per continuar.  La mestra ha anat guiant i compartint aquest aprenentatge.

A l’hora d’iniciar el nostre projecte ha calgut dedicar més temps a treballar la formulació de preguntes. Va costar molt poder fer bones preguntes com a punt de partida  així com també contestar el perquè volíem saber coses del cor. Aquest treball inicial ens ha permès desprès continuar millor el nostre projecte.

Les activitats han anat sorgint dels seus interrogants. S’han donat espais col·lectius de grup generant preguntes, intercanviant opinions, organitzant el treball a dur a terme i recapitulant que havíem fet i cap a on continuaríem. S’ha treballat en grups  en les activitats d’experimentació, d’explicar un contingut i de preparar l’exposició pels companys i companyes de l’aula. Aquests grups s’han creat segons els seus interessos o aprofitant la disposició habitual de l’aula. També han treballat individualment  en algunes activitats i a l’hora de recollir el que havien treballat i/o après a les diferents sessions.

S’ha valorat molt positiu el treball en grup i en diferents modalitats d’agrupament. Caldrà pensar pel proper projecte l’assignació de càrrecs per cada membre del grup.

S’ha treballat des de les sessions de l’àrea de medi natural tot i que s’ha flexibilitzat l’horari per poder facilitar algunes de les activitats a realitzar. Es molt important saber que pots comptar amb algunes modificacions dins l’horari tant per poder fer altres tipus d’activitats com per tenir algun suport.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *