Implementació

L’alumne ha estat el protagonista del seu aprenentatge. Ha anat buscant la informació segons la necessitat de buscar una resposta. S’han dut a terme activitats d’experimentació que ens han permès obtenir dades per després analitzar-les. S’ha treballat al laboratori de l’escola, s’han consultat llibres d’informació de la biblioteca i també s’ha demanat la consulta d’experts.

La mestra ha anat guiant les seves converses perquè l’alumnat pogués crear coneixement a partir de les seves vivències.

A la classe els nens i nenes ja van elaborar una llista de persones que coneixien i que ens podrien ajudar. La Neus (una mare d’un alumne que és metgessa de família), la Cristina (mare d’una nena de la classe que és infermera) la Susana (mare d’una nena de la classe que és auxiliar d’infermeria) i el doctor Parera (que és un doctor del poble que atén a molts nens i nenes de la classe).  La seva aportació va ser molt esperada i alhora molt enriquidora.

Al llarg del desenvolupament del projecte i al finalitzar l’activitat l’alumnat recollia individualment que havia après en aquella sessió.  Valorem positivament haver creat aquesta rutina com un espai de reflexió personal sobre el seu aprenentatge. L’alumnat ha anat anotant el que per a ell o ella havia estat important (una cosa que no sabia, el que havia fet, el que més l’havia sorprès..) Aquestes impressions han quedat recullides després a la carpeta d’aprenentatge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *