Proposta inicial
Es planteja un projecte d’àmbit humanístic a 3r d’ESO (“Joc de cavallers”) amb intervenció de tres matèries (ciències socials i llengües catalana i castellana), que estudiarà i representarà la societat feudal medieval en un espai patrimonial local contemporani a l’època. Es pretén la difusió externa d’un projecte com a acte cultural en la ciutat portat a terme per estudiants basat en la representació d’una societat articulada a través de relacions verticals de dependència entre diversos nivells o estaments. El seu producte final anirà dirigit a centres educatius, famílies i membres de la comunitat educativa i públic en general.
Disseny del projecte
La idea inicial sorgeix de la coordinació pedagògica col·legiada formada pels coordinadors/es de nivell i responsables dels equips de projectes. A partir d’aquí la planificació de l’embrió i primeres fases del projecte correspon l’equip de professorat d’àmbit humanístic format per dues persones de cada especialitat que intervé (quatre de llengües catalana i castellana més dos de socials, total sis) en el marc d’un treball purament interdisciplinar.
Un cop arrenca el projecte en les seves fases inicials, es porten a terme coordinacions setmanals dels membres de l’equip per establir estratègies d’actuació, posada al dia de la feina feta i disseny de la planificació de les següents sessions de continguts o fases del projecte (què cal saber o saber fer per executar el producte final). Cada especialitat lidera un bloc d’aprenentatge relacionat amb la seva matèria dins d’un context globalitzat i de treball cooperatiu.
Finalment, arribat el moment de posar en pràctica i difondre els aprenentatges adquirits, es produeix una nova coordinació amb les persones responsables de portar a terme l’encàrrec o repte, supervisors del seu resultat final fent d’avaluadors externs.