La planificació inicial, va consistir en posar la bastida bàsica dels punts que volíem treballar, en aquells moments eren: exploració d’idees inicial, obtenció dels continguts, síntesi i aplicació, regulació i temporització.
Un dels avantatges que hem tingut a l’hora de planificar, és que cada dilluns hem tingut un temps de reunió on hem pogut veure tot el treball programat de la setmana.
- Energia solar
- Elements del circuit elèctric (la bateria: quan no hi ha llum)
- Canvi energètic
- Energia tèrmica
- Què és un motor generador
- Energia cinètica (hidràulica, eòlica, mecànica)
- Què és un motor generador
- Energia química:
- Pila electrolítica
- Reaccions químiques
- Circuit en sèrie i paral·lel
- Llei d’ohm
- Elements del circuit elèctric
- Ampliació: funcions
- Domòtica:
- Programació
- Elements del circuit
- Sensors
- Sostenibilitat
- Anàlisi factura
- Potència
- Electromagnetisme
De cara a possibles alumnes que no han pogut seguir el ritme habitual del grup (no han volgut treballar, no han pogut venir a classe de manera continuada…), hem tingut preparats dossiers pels que no hi treballen i trenquen les dinàmiques de la classe.
Respecte a l’exploració de les idees inicials, es van plantejar als alumnes uns petits experiments científics on es posaven en evidencia certs punts que volíem estudiar.
Una altra cosa que hem treballat és el que creiem que hem de treballar des de cada matèria per a fer l’encàrrec. Partim del que han de saber i el que han de saber fer els alumnes per a poder desenvolupar l’encàrrec amb èxit.
D’altra banda hem hagut de planificar la diferència de nivells (per fer-ho, ens hem basat en coses com introduir certs continguts visuals per als alumnes, activitats seqüenciats en nivells…).