L’institut de Cornellà va començar a funcionar el curs 2015-16, amb la idea clara de posar l’aprenentatge de l’alumnat al centre del projecte educatiu, cosa que demanava utilitzar metodologies i eines diferents. Una d’aquestes és el treball per projectes.
Al nostre institut el Treball per projectes ha de ser:
- interdisciplinar: inlou diverses matèries que es treballen globalment per a obtenir un producte final.
- Amb projecció exterior: ha d’anar dirigit a algú extern
- On l’avaluació formativa hi té un espai important: les activitats d’avaluació formen part de tot el procés i serveixen per regular-lo.
- Es treballa col·laborativament, tant professorat com alumnat.
- Al primer cicle de l’ESO fem 10 hores de projectes a la setmana i hi intervenen 3 professors.
Aquest curs hem començat 3r d’ESO i hem plantejat els projectes en dos àmbits:
- 8 hores setmanals de l’àmbit STEM (inclou ciències, tecnologia i matemàtiques)
- 8 hores setmanals de l’àmbit humanístic (inclou llengua catalana, castellana i socials)
En aquest bloc us explicarem dos projectes plantejats a 3r d’ESO: Joc de cavallers de l’àmbit humanístic i Seguint el fil de l’electricitat de l’àmbit STEM.