Aquest eix s’ha fet en castellà. Algunes activitats han estat individuals i d’altres amb el grup. Hem buscat informació sobre els molins d’aigua i l’hem comparat amb la informació que vam recollir sobre el Molí de ca l’Eudald a la Mina Vella de Vilassar de Mar.
SEQÜENCIA D’ACTIVITATS:
1- Activitat d’introducció: conversa arran de la visita al Museu de la Mina Vella. Tot el grup
Com funcionava el molí que hi ha al soterrani de Ca l’Eudald? Quina energia utilitzava?
2- Activitat d’idees prèvies sobre l’evolució dels molins en el pas del temps. Per grups
3-Visionat d’un PTT sobre els molins a través del temps.
4-Activitat a l’ordinador: observació i classificació d’imatges de molins d’aigua segons la seva evolució en el pas del temps. Individual
5- Planifico la meva investigació. Què puc fer per saber com funciona? Per grups
6- Conversa per comparar idees i planificacions. Tot el grup classe
7- Visionat de molins d’aigua i com funcionen.Tot el grup classe
8- Recerca d’informació en llibres i textos o Internet. Amb el grup cooperatiu
9- Presentació producte final: Què ha de tenir el text expositiu? i la maqueta? Mestre
10- Planificació del text. Individual
11- Elaboració de l’esborrany del text. Individual
12- Elaboració del text en format digital. Individual
13- Elaboració de la maqueta. Grups cooperatius.
14- Avaluació:
- Activitat a l’ordinador sobre la classificació del molins en el temps. Mestre
- Exposició oral de la maqueta, per grups. Coavaluació per part dels altres grups sobre la presentació oral (s’ha entès, ha estat una exposició activa…)
Avaluació mestre (funcionament del molí, ordre i coherència, expressió oral…)
- Text escrit a l’ordinador: com funciona un molí d’aigua?
Avaluació per part del mestre (text adient al què hem explicat, fotos relacionades)


