Eix 4: Com funciona el molí de Ca l’Eudald?

Aquest eix s’ha fet en castellà. Algunes activitats han estat individuals i d’altres amb el grup. Hem buscat informació sobre els molins d’aigua i l’hem comparat amb la informació que vam recollir sobre el Molí de ca l’Eudald a la Mina Vella de Vilassar de Mar.

SEQÜENCIA D’ACTIVITATS:

1- Activitat d’introducció: conversa arran de la visita al Museu de la Mina Vella. Tot el grup

Com funcionava el molí que hi ha al soterrani de Ca l’Eudald? Quina energia utilitzava?

2- Activitat d’idees prèvies sobre l’evolució dels molins en el pas del temps. Per grups

3-Visionat d’un PTT sobre els molins a través del temps.

4-Activitat a l’ordinador: observació i classificació d’imatges de molins d’aigua segons la seva evolució en el pas del temps. Individual

5- Planifico la meva investigació. Què puc fer per saber com funciona? Per grups

6- Conversa per comparar idees i planificacions.  Tot el grup classe

7- Visionat de molins d’aigua i com funcionen.Tot el grup classe

8- Recerca d’informació en llibres i textos o Internet. Amb el grup cooperatiu

9- Presentació producte final: Què ha de tenir el text expositiu?   i la maqueta? Mestre

10- Planificació del text. Individual

11- Elaboració de l’esborrany del text. Individual

12- Elaboració del text en format digital. Individual

13- Elaboració de la maqueta. Grups cooperatius.

14- Avaluació:

  • Activitat a l’ordinador sobre la classificació del molins en el temps. Mestre
  • Exposició oral de la maqueta, per grups. Coavaluació per part dels altres grups sobre la presentació oral (s’ha entès, ha estat una exposició activa…)

Avaluació mestre (funcionament del molí, ordre i coherència, expressió oral…)

  • Text escrit a l’ordinador: com funciona un molí d’aigua?

Avaluació per part del mestre (text adient al què hem explicat, fotos relacionades)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *