Eix 2: Si 3/4 parts de la Terra són aigua, per què he d’estalviar-la?

Totes les activitats d’aquest eix s’han fet en parelles, tant les de cerca i reflexió com l’elaboració del producte final.

En aquest eix es pretén que els alumnes prenguin consciència que l’aigua que tenim al planeta és finita i que l’aigua a l’abast per l’ésser humà és molt petita en comparació amb la quantitat global del planeta. Paral·lelament a tot això es treballen tots els termes matemàtics que s’utilitzen per expressar i explicar les diferents informacions a través d’articles escrits.

SEQÜÈNCIA D’ACTIVITATS:

1- Veure un vídeo sobre la importància de consumir l’aigua de manera sostenible. Anteriorment ja s’havia treballat el cicle de l’aigua a medi (segon trimestre) i mitjançant experiments (setmana de la ciència).

2- Lectura d’articles relacionats amb l’aigua al nostre planeta, sobre el consum responsable, sobre la necessitat de l’aigua per viure, la distribució de l’aigua, la utilització de l’aigua a la societat, etc.

Cada parella en centra en un article i hi busca la informació que es troba expressada mitjançant llenguatge matemàtic (%, unitats de mesura, números grans, decimals, gràfics, fraccions, paraules com estimar, aproximar, mitjana, intèrval, rang, etc.)

3- Entre tots fem una llista conjunta de tots els conceptes matemàtics o llenguatge matemàtic que hem trobat.

5- Explicació o aclariment, per part de la mestra, dels conceptes que hem anat posant a la llista col·lectiva i que no entenem o no havíem sentit mai.

6- Assignació de la mestra, per parelles, d’una informació sobre l’aigua, en DinA4. Fer un esborrany de com la representaran utilitzant llenguatge matemàtic i/o altres llenguatges, per  fer entenedora la informació de manera clara i visual. També es posarà a l’esborrany si necessiten imatges. Les comencem a buscar.

7- Donem ja el DinA3 a cada parella. Si no les han buscat, acaben de buscar, per internet, les imatges que necessiten. S’imprimeixen per poder completar la representació que estan fent. Les representacions poden fer-se utilitzant papers de colors, ceres, imatges…

 

8-  Exposició dels DinA3 realitzats, ordenats de manera lògica per temes o seguint un fil.

9- Avaluació: cada parella explica la seva representació i la informació que hi està representada. Hi ha avaluació per part del mestre/a però també coavaluació i autoavaluació, ja que comentem entretots la part matemàtica apresa i la part relacionada amb el consum responsable de l’aigua.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *