TEMPORITZACIÓ I INTERDISCIPLINITAT

El disseny inicial de “Viatgem pel món” incorporava una planificació temporal de les tasques que va resultar insuficient. Com ens ha passat en altres TG, el ritme de les quatre classes ha estat més lent del previst, la qual cosa ha obligat a retallar alguna tasca o activitat.
Possiblement perquè era la primera vegada que posàvem en pràctica aquest tipus de treball, hem prioritzat que fos el mateix alumnat qui marqués el ritme de les sessions. Si bé aquesta priorització ha comportat que no es realitzés alguna tasca dissenyada amb anterioritat, també és cert que ha deixat marge per a introduir-ne de noves no previstes.
“Viatgem pel món” ha estat dissenyat com un treball interdisciplinari, ja que tracta de manera global temes del currículum de ciències naturals, ciències socials i tecnologia.

Creiem que la coordinació entre els professors i les professores dels quatre grups de TG ha estat determinant per al bon funcionament. Hem fet un esforç per tractar qüestions metodològiques noves o que queden fora de la nostra especialitat i ens hem reunit constantment per posar en comú l’evolució dels quatre grups classe. Així mateix, hem fet tot el possible per realitzar les activitats de manera paral·lela, hem introduït tasques per millorar el treball globalitzat i hem organitzat nous grups classe cada trimestre tenint en compte les habilitats demostrades pels alumnes en els anteriors TG.

També hem d’agrair la col·laboració del grup impulsor inscrit en la Xarxa de Competències Bàsiques, l’ajuda puntual -i no tan puntual- de professors jubilats, d’alumnes en pràctiques de màsters de secundària i de professores d’altres especialitats que, des de la seva matèria –com català i plàstica-, han reforçat allò que s’estava treballant en “Viatgem pel món”.

Document: distribució setmanal de tasques

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *