Les fotografies com a nou punt de partida per fer un àlbum variat

Amb els encerts i errors de l’anterior viatge geogràfic, dins del mateix TG s’inicia de nou una recerca sobre un continent concret de manera que al final cada grup-classe pugui completar un recorregut per tot el món.

L’indret s’escull després de veure i triar les fotografies que més agraden, o impacten, d’en Gerard Muntada. L’objectiu final és crear un àlbum il·lustrat per grup que reculli les feines i les presenti a les famílies.

La distribució de les tasques la farà el propi grup tenint en compte els interessos i les habilitats de cada persona però sempre haurà d’estar supervisada pel professorat. 

Aquestes tasques estan distribuïdes de manera temàtica i es realitzen a partir de bases d’orientació. El rol del professorat serà el de guia i el d’ajuda en un treball clarament interdisciplinari que s’autoavaluarà amb una rúbrica.

En el primer gran apartat de l’àlbum es treballen aspectes físics i naturals (paisatge, vegetació, fauna, clima…) a través de mapes, textos, imatges, climogrames i mapes conceptuals. En el segon s’analitza la relació dels grups humans amb el medi (població, explotació econòmica, modificació del paisatge, impactes mediambientals…) buscant la informació en els llibres de text de socials i naturals, en articles de diaris i en enciclopèdies físiques o virtuals. A més, aquest apartat introdueix la realització i la interpretació de piràmides de població. Ja en el tercer apartat, es prepara l’equipatge, la qual cosa comporta utilitzar noves eines, com el googlemaps, repassar els fusos horaris i el canvi d’estacions, descobrir quina documentació es necessita per entrar al país o conèixer la situació sanitària de l’indret.

Finalment, després de veure i comentar un powerpoint amb artistes de cada continent, cada grup escull un o una artista del seu indret i en reprodueix una obra en la portada i contraportada de l’àlbum. Posteriorment, amb l’ajuda de la professora de plàstica, fa l’enquadernació a partir d’una tècnica japonesa. I ja, per acabar del tot, l’alumnat ha de generar un codi mòbil QR amb el contingut de l’àlbum.

 














Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *