“Viatgem pel món” proposa que l’alumnat investigui sobre les condicions que han fet possible que la Terra sigui un planeta habitable i, per una altra banda, que faci diferents “viatges” per conèixer millor els relleus, climes, paisatges i societats dels continents.
Com que el TG3 està pensat per fer al llarg de dos mesos, es va dissenyar deixant cert marge perquè l’alumnat pugui anar incorporant els seus interessos, tant en la tria dels viatges com en la selecció de les tasques que s’han de realitzar per a la creació de l’àlbum il·lustrat final. A més, ofereix un ventall ampli d’activitats i productes intermedis amb la intenció d’estimular l’interès i la motivació per continuar treballant.
“Quines característiques diferents té la Terra que han permès l’origen i la conservació de la vida?”
Aquesta és la pregunta que obre el TG i que guia l’alumnat perquè analitzi la biosfera (en els anteriors TG s’havia treballat la geosfera, l’atmosfera i la hidrosfera), s’apropi a les diferents classes d’organització dels éssers vius i distingeixi els tres tipus de cèl·lules.
