La recerca d’informació geogràfica, el treball a través del Drive i la síntesi de la informació

La investigació sobre un dels personatges del documental Camí a l’escola es plasma amb una presentació amb el programa Libre Office Impress, utilitzant el Drive. Cal dir que hem constatat que el Drive és molt útil com a eina virtual de treball en equip, ja que facilita la possibilitat de fer feina a la vegada, compartir aquesta tasca de manera instantània i fer-ne un seguiment conjunt. Tanmateix, la seva utilització per part de l’alumnat requereix pràctica per superar les discrepàncies que puguin sorgir, tant pel que fa al contingut com el format de la presentació.

Els dos primers apartats de la investigació es van fer dividint el grup per parelles o trios, per tal de facilitar la recerca sobre el país del personatge escollit (localització, descripció geogràfica, política, econòmica i social), la seva situació familiar i el recorregut que fa el noi o noia del documental per anar a l’escola, així com les característiques d’aquesta escola. Posteriorment, tot el grup havia de repassar el contingut de la presentació i fer conjuntament el tercer bloc, ja que aquest partia dels anteriors i suposava una sèrie de reflexions sobre els drets dels infants i la importància de l’ensenyament escolar.

La dificultat d’aquest “primer viatge” requeia en la recerca de fonts d’informació –sigui a internet o a la biblioteca del centre-, en la seva comprensió i en el fet de plasmar-la a la presentació a partir d’una redacció pròpia i no copiada de la font d’informació. Davant les dificultats sorgides, el professorat de TG va optar per guiar més l’alumnat en el següent viatge. Va ser aleshores quan vam introduir les “Bases d’Orientació”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *