Les tres classes de primer de l’ESO es divideixen en quatre grups diferents. Cada un d’aquests grups té 22 alumnes i tenen un tutor o tutora de TG que els fa de guia.
Les sessions de TG es fan quatre dies a la setmana i són de dues hores seguides, la qual cosa facilita l’elaboració de tasques més manuals que requereixen més temps.
Dins de cada grup es fan equips de quatre o cinc alumnes que tenen rols assignats. Aquestes agrupacions són heterogènies i es fan tenint compte les habilitats i els caràcters dels seus components.
Els grups classe i els equips de treball canvien cada trimestre i es prioritza, per una banda, que cada alumne pugui adquirir experiències variades de treball cooperatiu i, per una altra, que tingui tutors guia d’especialitats diferents. En aquest darrer sentit, cal aclarir que, sempre que sigui possible, els tutors-guies passem pels altres grups per explicar o dirigir treballs específics de la nostra especialitat, com per exemple pràctiques a l’aula de tecnologia o al laboratori. Aquesta rotació del professorat, i el fet que els quatre grups classe realitzin activitats paral·leles, comporta que l’alumnat pugui percebre també el treball en equip del professorat, la qual cosa dóna un valor afegit als TG.
