Els alumnes han cercat la informació pels següents canals: per internet, seleccionant les pàgines de consulta que vam convenir els mestres, amb llibres de la biblioteca de l’escola i amb la visualització de dues pel·lícules.
Els coneixements previs van quedar reflectits el dia que vam formalitzar les preguntes del projecte. A mesura que anàvem decidint quines preguntes quedarien, els i les alumnes, per grups, compartien i explicaven la informació i les coses que sabien. El punt de partida del cos del projecte va ser classificar les preguntes, i el recull d’informació que posteriorment van buscar, en temàtiques que abastissin el significat de les mateixes preguntes. Així va quedar la següent classificació: preguntes que feien referència a l’habitatge, les costums i la convivència, al llenguatge, a les eines, als animals i la caça, als descobriments i l’evolució pròpia dels humans.
El tractament de la informació va ser el següent: primer pensaven i organitzaven els mitjans per on podrien trobar la informació. Un cop la recerca estava feta, feien una selecció amb allò que ells consideraven que era el més important. Escrivien la informació a l’esborrany i se l’explicaven entre els membres del grup. Després quan la informació que havien buscat estava posada en comú dins el grup, la plasmaven en el mural i cercaven imatges que l’acompanyessin. Per tant, l’esborrany els servia per repassar allò que anaven treballant fins arribar a la organització de tota la informació.
Un cop plasmaven en el mural la informació prepararien la exposició oral.