Seguim amb el projecte i llenço una pregunta en l’aire per veure que saben els alumnes sobre el gel, així podem partir dels coneixements previs dels alumnes. La pregunta va ser, Com es forma el gel? Que passa si deixem el gel una estona sense el fred que necessita?
Els nens es pregunten que passa amb el gel. Se’ls pregunta que creuen que passarà si agafem el gel del congelador i el traiem. Ells saben que el gel es desfà, però quan se’ls pregunta que necessitem per desfer-se, responen que sol i aire. Fem una prova de que passa si posem gel a l’armari on no tingui ni sol ni aire, i entre tots fem una gràfica en la que posem qui creu que es desfarà i qui no.
Els resultats van ser que dels 26 alumnes, 18 van creure que es desfaria i els restants no.
Vam esperar una estona i els alumnes van veure que per tal d’aconseguir que el gel encara estigués congelat necessitava el fred. Quan estàvem mirant això, un dels alumnes va preguntar: Amb tot passa el mateix? D’aquesta manera, vam decidir que cadascú portaria algun objecte, ho posaríem al congelador i miraríem que passava. Vam fer per grups una fitxa pensant que creien ells que podia passar. Vegeu els exemples:
Com podeu veure cada grup valorava entre tots que passaria. La següent sessió el que es farà serà treure el que han portat els nens del congelador i veure si el que havíem posat era correcte o no.