L’organització del treball per projectes ha estat fer grups de dos o tres alumnes on cada membre es repartia les tasques de: cerca d’informació, anàlisi / interpretació de la informació trobada i plasmar aquesta informació en paper. Els mestres hem guiat i reforçat el procés dels alumnes.
Les primeres sessions van servir per determinar els temes que agruparien les diferents preguntes que van aparèixer. Un cop feta la tria dels temes, amb les preguntes agrupades, van començar a delimitar la informació que podrien anar a cercar.
Els materials que han fet servir per cercar el gruix de la informació han estat bàsicament les «tablets» i els ordinadors portàtils. Amb la consulta a «internet» els alumnes han buscat les fonts on han cregut que podien respondre les preguntes. També han consultat altres fonts documentals com els llibres il·lustrats amb referències a la prehistòria que han trobat a la biblioteca i llibres que han portat de casa. Quan han tingut les respostes a les preguntes formulades han començat a crear cartolines exposant amb colors i fotografies la informació obtinguda.
La premissa ha estat que, una vegada acabada la recerca de la informació, tot allò que trobessin hauria de ser compartit amb els companys de forma oral i escrita. D’una banda, la informació plasmada en cartolines, esquemes i l’elaboració de mapes conceptuals han quedat penjats i, de l’altra, cada petit grup haurà de fer una exposició oral d’allò que han trobat.