A la nostra escola portem un temps reflexionant sobre la nostra tasca educativa i encara ho estem fent, ja que pensem que és la manera d’anar millorant per tal de donar resposta la nostra tasca educativa.
Millorem les activitats per tal de fer-les més competencials, ens formem per tal de donar resposta als interessos dels nostres alumnes i busquem que ells siguin els protagonistes, intentant fent activitats motivadores i més actives. A Infantil treballem els espais d’aprenentatge, a Cicle inicial hem introduit els racons de llengua, matemàtiques i activitats per al desenvolupament de les Tecnologies per a l’aprenentatges i el coneixement (TAC) per treballar l’autonomia i poder tenir en compte els nivells i estils d’aprenentatge. A Cicle Superior hem introduit el treball de caixes d’aprenentatge.
Així doncs calia posar-nos les piles amb el Treball per Projectes, ja que a partir de preguntes, podriem implicar molt més a l’alumne plantejant activitats i propostes on l’alumne més atònomament pogués resoldre-les culminant amb un producte final.
Amb aquesta premisa l’any passat vam arribar a uns acords que tots i totes havíem de tenir en compte. A l’hora de la veritat, com a claustre ens trobàvem amb dificultats per dur-lo a terme.
Una de les activitats que vam fer dins el grup impulsor va ser una reflexió individual de punts positius i negatius que teníem coma mestres a l’hora de portar un projecte a l’aula. Van sortir reflexions molt bones.
Com a proposta vam arribar a l’acord de deixar un “Projecte model” , a partir d’un i que entre tots milloraríem, i valoraríem per poder veure les mancances i com es podria millorar.
Aquest projecte es va presentar el curs passat en el Congrés de Ciència
“Del bassal al llac”