Metodologia “Visitem el món”

Lloc de treball: aula ordinària i aula d’informàtica

Lloc d’exposició final: AULES DEL PRIMER PIS

Materials de treball:

  • Un portàtil per grup (que han de dur els alumnes)
  • Material fungible (que han de calcular què necessiten i aconseguir-ho pel seu compte)
  • Altre material que hauran de decidir els alumnes per crear l’estand: taules, mantell, cartrons, teles…

Agrupacions: grups de cinc o sis alumnes (agència de viatge). També es treballarà per subgrups d’experts.

Grup de cinc-sis alumnes: AGÈNCIA DE VIATGE

  • Les idees a desenvolupar pels grups així com la distribució de les diferents tasques han de ser acordades per consens.
  • Es fomentarà l’aprenentatge cooperatiu, és a dir, tots els membres del grup s’ajuden conjuntament i es resolen entre sí els dubtes que puguin sorgir. Tot i que cada individu pugui tenir una tasca assignada, no implica desentendre’s de les dels seus companys tot procurant col·laborar en la mesura del possible, així com prendre consciència de la feina realitzada per cada alumne/a del grup.

Subgrups d’EXPERTS.

Els membres del grup tindran assignada una funció dins del grup, que anomenarem d’”expert”, per poder distribuir la feina del projecte. Això permetrà, puntualment, fer reunions d’EQUIPS D’EXPERTS per tal de compartir impressions amb els experts de la resta de grups.

Amb aquesta distribució es potencia l’aprenentatge cooperatiu també entre la resta de grups i es fomenta la col·laboració entre un nombre d’alumnat més ampli.

EXPERT TASQUES
Secretari/a
  • Controlar el volum de treball i el calendari de feina.
  • Coordinar els altres experts.
  • Gestionar les necessitats el grup.
Tresorer/a
  • Coordinar la part econòmica de la creació de l’estand.
  • Organitzar els preus i despeses del viatge.
Publicista
  • Gestionar el disseny i la imatge de l’agència de viatge, així com del viatge que es proposi.
Decorador/a
  • Coordinar el disseny i fabricació de l’estand.
  • Coordinar tot el material necessari per dur a terme el projecte.
Redactor/a
  • Redactar i supervisar les redaccions de tot el material que es generi.
Editor/a
  • Revisa, supervisa i rectifica les diferents parts del projecte abans de ser exposades.
  • Substitueix l’absència de qualsevol expert.

IMPORTANT: La tasca de recerca d’informació i presa de decisions diària es farà conjuntament i serà responsabilitat de tots els membres del grup.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *