El grup de 4t ESO de l’equip impulsor de la Xarxa de Comptències Bàsiques de l’Insititut Enric Borràs de Badalona ha planificat el projecte “Visitem el món” de la forma que seguidament es detalla.
Ens hen reunit durant tot el curs a les reunions mensuals de l’Equip Impulsor. En aquestes reunions, els professors del equip de 4t ESO hem planificat el Projecte de Recerca de 4t.
Cada àmbit ha participat del projecte de la següent manera:
PRODUCTE FINAL: Creació d’una FIRA DEL TURISME a l’institut on s’exposin les destinacions seleccionades per cada agència de viatge. | |
ÀMBITS | PARTICIPACIÓ |
Lingüístic | CATALÀ: Redactar articles amb la informació sobre les activitats que es poden fer, redactar un full de recomanacions per al viatge, fer el tríptic informatiu i crear el guió del curt publicitari. CASTELLÀ: Tríptic informatiu i quadern de bitàcora diari. ANGLÈS: Tríptic informatiu i crear un eslògan publicitari.
|
Català | |
Castellà | |
Anglès | |
Científicotecnològic | Utilitzar un programa d’edició de vídeo (ex.: Movimaker), i un programa que permeti fer tríptics informatius (ex.: Publisher) Conèixer la fauna, la flora i la climatologia dels països investigats. També saber si hi ha museus de contingut científic en el lloc a visitar. |
Tecnologia | |
Ciències Naturals | |
Social | Recopilar informació significativa del lloc a visitar per poder informar els clients: població, climatologia, geografia física, política. Investigar sobre l’oferta cultural (museus d’història, art, etc.) del lloc a visitar. Pensar en un pla de venda del seu producte (públic, objectiu, necessitats, oferta, demanda, punts forts, punts febles…). |
Socials | |
Cultura clàssica | |
Economia i emprenedoria | |
Matemàtic | Realitzar el pressupost dels viatges i les seves estances amb descomptes o augments segons les decisions preses. Conèixer la moneda emprada i el canvi a euros. |
Artístic | Conèixer el folklore, la dansa i la música del països cercats. Crear els espais físics on s’exposarà la informació dels països així com la descoberta de les expressions artístiques dels països del món, la decoració dels estants amb els elements característics dels indrets i el cartell publicitari de la destinació turística. Dissenyar el logotip de l’agència de viatge. Dissenyar la butlleta per al concurs de “millor estand” en la qual hi hagi una casella per a la puntuació. |
Música | |
Visual i plàstica | |
Educació física | Conèixer els esports típics dels països seleccionats i quines activitats esportives poden dur a terme durant el viatge, tenint en compte l’oferta, la climatologia, etc. Conèixer i preparar un ball típic del lloc a visitar. |
Cultura i valors | Investigar sobre les particularitats culturals del lloc a visitar per aconsellar sobre protocols i comportaments addients segons la cultura i la religió del lloc. |
Filosofia | |
Religió | |
Ética |