Com transformar l’avaluació des de l’òptica competencial

Des del grup impulsor de l’escola Joan Llongueras, és important remarcar que hem volgut dur a terme tota la tasca avaluativa canviant l’òptica i fent grans i profundes reflexions sobre el nostre paper com a docents a l’hora d’avaluar. L’espai per a compartir aquestes pràctiques educatives és valorat molt positivament pel 100% dels i les membres integrants del grup. Per aquest motiu, hem volgut anar més enllà i mirar-nos a nosaltres mateixos i mateixes des de fora de l’aula i hem analitzat què i com fem els projectes i què i com podem millorar. Per a això hem utilitzat aquestes graelles de la XCB.

Pel que fa a l’alumnat, i seguint la filosofia que hem volgut plasmar en el “parlen o parlem”, hem cregut necessari i oportú que sigui l’alumnat qui avaluï el projecte. Tot i que hi ha hagut una avaluació de caire formatiu a l’aula, us compartim aquesta conversa guiada on fem un viatge pel transcurs del projecte “el mar de Badalona”. Veureu com hem pogut arribar a la metacognició i reflexionar sobre el procés i els propis aprenentatges. També els nens i les nenes han fet la valoració de la mestra que ha guiat el projecte.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *