Implementació

 

 

 

 

 

 

 

Per portar a terme la implementació del projecte hem comptat amb dos instruments fonamentals: l’entorn virtual d’aprenentatge (el moodle Àgora) i un plató de televisió.

A l’entorn virtual d’aprenentatge, l’alumnat i el professorat han pogut trobar tot allò necessari per implementar el treball:

L’organització general:

  • Configuració de grups i l’assignació del tutor/a
  • Assignació d’espais de treball (aules i plató)
  • Temporització
  • Concreció de la trobada diària amb els tutors

La descripció del treball:

  • Objectius generals i particulars del treball
  • Concreció de les tasques, tant pel que fa al magazín com a cada bloc
  • Instruccions per realitzar les tasques

Recursos:

  • Informació sobre gèneres i formats televisius
  • Recursos tècnics audiovisuals
  • Plantilles de guions televisius de diferent tipus
  • Bones pràctiques

Avaluació:

  • Especificació dels objectes avaluables
  • Bases d’orientació
  • Rubriques d’avaluació
  • Quantificació de l’avaluació

D’altra banda, ha resultat molt rellevant la recreació d’un plató televisiu a la biblioteca del centre, amb un croma i focus, a imitació dels platós de les televisions. En aquest espai s’ha gravat la conducció dels magazins de cada grup classe, així com els blocs que cada grup ha considerat oportú. També, cal destacar que el fet de reproduir un plató ha dotat de realisme al projecte i ha afavorit la implicació de l’alumnat.

 

 

 

 

 

 

 

Els encarregats de fer les gravacions de les conduccions dels magazins han estat els experts en comunicació i els experts en audiovisuals de cada petit grup.

Per fer les gravacions al plató hem fet servir, gaire bé en tots els casos, l’aplicació TouchCast Studio per a ipad, que atorga a les produccions un estil professional.

La resta de gravacions s’han efectuat a diferents dependències de l’institut, a exteriors, o domicilis de l’alumnat, segons les característiques de cada bloc. En aquests casos el mitjà per a fer les gravacions ha estat el telèfon mòbil, excepte en ocasions puntuals que l’alumnat ha pogut comptar amb una càmera de prestacions superiors.

El muntatge s’ha realitzat amb diversos programes, segons el gust de cada grup: Movie Maker, Sony Vegas,  Adobe Premier…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *