Avui és el dia, estem nerviosos i nervioses ja de bon matí,totes les safates, els cartells, els números estan preparats, movem el mobiliari per aconseguir els espais que volem i distribuïm les 10 activitats de papiroflèxia en els dos espais, la biblioteca i la classe, ho fem entre tots i totes i cadascú va agafant la iniciativa en alguna tasca. Tenim la nostra capsa de sabates a punt per omplir-la de figuretes fetes de papers de tots colors. Els pares arriben, els infants els expliquen quines activitats es fan a la nostra classe i quines a la Biblioteca, els diem que trobaran un cartell amb el nom d’allò que faran i que nosaltres hem fet grups de tres que cada grup anirà al primer espai on vulgui començar i com ja coneixem els nombres de l’1 al 10 del 3 passarem al 4, del 8 al 9 i tenim molt clar que els del 10 hauran d’anar a 1 !! L’emoció es palpa en l’ambient, els pares es col·loquen al seu lloc i nosaltres ja podem començar a voltar i a aprendre a fer 10 figuretes diferents de papiroflèxia..
Pensàvem que ho teníem tot controlat però hi ha nens que tenen facilitat i d’altres que els hi costa més entendre i dur a terme els plecs, hi ha propostes més ràpides i d’altres que necessiten més temps així que sobre la marxa els infants van voltant d’un espai a l’altre al seu ritme i acaben escollint les figures que més els hi agraden. Només dos infants acaben amb la capsa plena de les 10 propostes, en canvi d’altres tenen tres avions o 5 ratolins de mides diferents…. no ho havíem previst però al final no hem seguit la rotació que tant havíem planejat, hi ha qui no ho acaba d’entendre i mostra el desconcert, d’altres mostren supervivència, però sobretot totes i tots van amunt i avall amb la seva capsa!!
En acabar la tarda tots tenen la capsa, la porten com un tresor i se l’emporten cap a casa!!
Al matí següent l’activitat d’ahir segueix sent conversa, ens ho vam passar molt bé, i els pares i mares que ens van venir a ensenyar també i a casa tots han ensenyat allò que tenen dins la capsa de sabates…..però 4 capses tornen a l’escola…. i d’aquí surt una altra proposta….. Una nena diu Perquè no fem una EXPOSICIÓ amb tot allò que hem fet? Al principi hi ha qui no ho té clar, però al dia següent la majoria de capses tornen a la classe plenes i amb el nom posat a cada figureta que hi ha a dins…