METODOLOGIA

METODOLOGIES?? REFLEXIONEM….

 Permeteu-me fer una parada i compartir una reflexió personal. Quan parlem de metodologia em plantejo amb sinceritat que en sé ben poc dels grans impulsors i impulsores, i que m’hi he de posar per culturitzar-me…. però amb la mateixa sinceritat vull dir que cal sentit comú, sí!! El més senzill és allò que més manca perquè no podem fer un curs i creure que existeix un manual útil per tothom, de tot s’aprèn i és fàcil des d’un despatx convidar-nos a convertir-nos en escoles XX1, en escoles verdes, en escoles que treballen per projectes, ens escoles innovadores, escoles de lliure circulació….. tot són modes i les modes no encaixen amb mi, ni crec que tampoc amb l’escola, hauríem d’estar per sobre d’elles, anar-nos formant, enriquir-nos i sobretot provar i no estar tancats nosaltres mateixos ni l’escola en un model…. ja sé que som escola activa, participativa, igualitària, diversa, dinàmica ….. però volem fer compatibles aquests trets d’identitat amb els llibres de text, tenir els nens i nenes asseguts a les cadires escoltant-nos, intentant ensenyar-los a treballar en silencia, promoure activitats competitives com els concursos i considerar que atenem a la diversitat…. o introduir el treball per projecte mantenint la fragmentació horària que tenim a les escoles Som una gran diversitat d’. Escoles públiques amb projectes educatius i metodologies ben diverses…. massa i tot,  perquè en realitat les famílies no podran escollir el projecte en el que creuen, hauran de triar aquella que estigui dins la seva zona educativa i nosaltres per la nostra banda acabem sense voler competint per tenir el nostre tret diferencial… amb la resta de centres de la zona… Per què tenim escoles amb 80 sol·licituds i una al costat amb 18…? Trist i incoherent….

També és increïble el salt metodològic cap a primària i com deia en un curs fa unes setmanes la formadora, no podem fer d’infantil una mini primària, i ja no parlem del salt  a secundària…….

Així que només dir que nosaltres no treballem per projectes a l’escola, que sí que en fem, i si que en faig, però tenim en compte altres metodologies, com el treball per racons, i els tallers,… els projectes són part del treball cooperatiu, i sí hem dut a terme la PAPIROFLÈXIA com un projecte pur,  partint de les inquietuds dels infants,  tenint en  compte allò que poden aportar les famílies, ajudant-les a participar, intentant compartir-ho amb la resta de l’escola, ens hem organitzat en petits grups, hem fet molt treball de conversa-escolta en gran grup, hem valorat als altres, ens hem organitzat, hem cooperat i ens hem ajudat i també hem tingut espai pel treball individual, tenint com a guia la il·lusió i la motivació dels infants, gaudint d’un ordre dins del caos i sense estressar-nos i aprenent i gaudint moltíssim, de la mateixa manera que ho intentem fer en els experiments, o en totes les propostes que duem a terme a l’aula. Quina metodologia he dut a terme.???… La que hem necessitat en cada moment i em torno a repetir ESCOLTAR MOLT; PARLAR MENYS, EL SENTIT COMÜ I seguir les passes a la MOTIVACIÓ.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *