Metodologia en acció
Durant la realització del Projecte Fem Teatre!!!, depenent de l’activitat o tasca a realitzar, hem dut a terme diferents tipus d’agrupaments:
- La conversa col·lectiva per fer propostes, arribar a acords, planificar tasques, revisar-les, autoregular-nos,…
- El treball cooperatiu per parelles o per grups heterogenis de 4/5 alumnes, amb càrrecs distribuïts dintre del grup i en ocasions amb la tècnica del Puzle (grups base i grups d’experts).
Els/les alumnes han desenvolupat habilitats socials com l’escolta activa, la responsabilitat individual i grupal, la interdependència positiva, la disposició per motivar i animar els companys i la capacitat de dialogar, consensuar i arribar a decisions, aspectes que han millorat la cohesió i la dinàmica del grup.
L’activitat i la iniciativa han partit majoritàriament dels alumnes i han estat sempre subordinades a les seves necessitats i interessos: la tria de l’obra, l’elecció de l’espai més adient per fer la representació, el públic, la temporització de les tasques a realitzar, la data de l’estrena, la repartició dels rols,…I a través de la reflexió compartida s’han anat autoregulant.
Hem intentat crear situacions en les que els/les alumnes gaudeixin aprenent i desenvolupin algunes de les competències necessàries per afrontar les tasques pròpies d’un món complex i dinàmic com l’actual.