METODOLOGIA

Totes les activitats segueixen la mateixa rutina: explicació, relació, recordatori, incidències, experiències…posteriors que tinguin relació amb el que es va a fer i recordatori dels continguts de la sessió o sessions anteriors. També s’explica la feina a fer amb detall per explicar a l’alumne com s’ha de fer i quin és l’objectiu de la feina a aconseguir.

Es donen tota mena d’explicacions de diferents metodologies: vídeos, lectures, xerrades, comentaris, anècdotes, contes, llibres de consulta, experiències properes de la vida d’aula… Es fa ús de la pdi i la pissarra verda per anotar comentaris, idees, conclusions, paraules noves…així com buscar informació a la pdi sobre el tema que ens van sorgint en el moment. (mirar activitats models impreses i en document digital). Tots els experiments s’han realitzat després d’omplir una fitxa amb text instructiu i amb unes hipòtesis a fer en gran grup abans de portar-lo a terme.

Algunes activitats graduals van ser visualització de vídeos per obtenir informació i fer un esbós de la mateixa i després un mural de forma individual. També es van explicar en grups petits el resultat i la informació que s’havia obtingut del vídeo i explicar als i les companys/es per compartir-la.

Hi havia activitats de recerca d’informació en unes webs donades per treballar les tic a la vegada amb l’editor de text word per imprimir un text i una imatge. També es van fer recerques en parelles de paraules al diccionari que no s’entenien del vídeo, llibres de coneixements i altres informacions.

Els debats en gran grup van ser una eina essencial en tot moment sobre qualsevol informació. Sobretot per parts d’ells i elles on es qüestionava la importància de l’aigua i com no es cuida el planeta, que passaria si…. i així reflexionar.

Es van fer experiments en petits grups amb ajuda de pares i mares voluntaris per tal de poder fer hipòtesis i comprovar els resultats “in situ”.

Moltes de les activitats de català estaven relacionades amb l’aigua i el planeta terra com ara compressions lectores individuals, en petit grup, per parelles.. exposicions orals, ortografia, tipologies de text…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *