A l´inici del projecte teníem diversos objectius:
- practicar l’autonomia de l’alumnat a l’hora d’organitzar-se,
- responsabilitzar-los del funcionament del centre on estudien, que se’l facin una mica més seu
- enfortir el seu compromís i la seva implicació en el bon funcionament del pati (com a espai i com a moment de convivència),
- desenvolupar la capacitat de trobar solucions realistes quan veuen un problema
- experimentar una altra manera d’aprendre…
Al projecte “Mirem el pati”, l’alumnat ha tingut des del primer moment molt clar quins aspectes se’ls avaluarien:
- El procés: com s’organitzen, com prenen les decisions, la seva autonomia i gestió del temps… Per això tenen unes pautes d’autoavaluació i d’organització de la feina que han d’entregar cada setmana.
- El producte final: la qualitat i la precisió de la seva proposta, la creativitat en la solució que presentin sobre l’aspecte que volen millorar i la defensa pública del producte final. Això es fa en la posada en comú final, on cada grup comenta el seu treball i rep un feed-back tant dels companys com dels docents. D’aquí hem vist la necessitat de tenir una rúbrica d’avaluació de les exposicions orals a nivell de centre.
- Finalment, els continguts i les competències treballats per cada grup, segons l’aspecte que hagi estudiat. Aquesta valoració queda en mans del professors de l’àmbit corresponent a cada cas, i en l’experiència d’aquest any és la que ha quedat més diluïda. Aquest és un aspecte que hem de millorar en propers projectes… Se’ns ha girat feina!!
La nota final del projecte Mirem el pati s’ha vist reflectida en les diverses matèries més implicades en el projecte. A banda de la repercussió quantitativa a les notes, hem aprofitat el butlletí de notes per afegir comentaris qualitatius sobre la implicació i desenvolupament en el projecte.