Reflexió final.

Després d’estar part del curs treballant les plantes aromàtiques més conegudes del Mediterrani podem dir que els alumnes han aprés a:

  • Treballar en grup.
  • Tenir i mantenir una responsabilitat.
  • Buscar informació via biblioteca.
  • Buscar informació via Internet.
  • Seleccionar la informació més rellevant.
  • Resumir la informació seleccionada.
  • Elaborar un mural.
  • Preparar una exposició oral.
  • Distingir les plantes aromàtiques treballades.
  • Conèixer les plantes i les seves principals característiques.
  • Conèixer el tacte de les plantes.
  • Conèixer l’aroma de les plantes.
  • Preparar una infusió.
  • Conèixer les propietats curatives de cada una de les plantes.
  • Cosir un saquet d’espígol i la seva utilitat.

Tot això ha estat possible gràcies al treball en grup, distribució d’unes  tasques, agafant responsabilitats per fer la feina el millor possible  per després posa-la en comú i aconseguir els objectiu marcats.

No ha estat fàcil treballar en grup i escollir una tasca de responsabilitat per cada alumne. Posar en comú allò que volen, saber respectar les diferents opinions del grup i tenir que cedir en alguns aspectes ha estat el més complicat.

Així i tot, cal treballar en aquesta línia per tal que aprenguin a respectar-se, escoltar-se, tenir un criteri propi i justificat i l’única manera de poder arribar a aquesta forma de fer és treballant-t’ho. Necessitem més temps i dedicació, però a la llarga pensem que les competències dels alumnes seran més fermes i globals.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *