Característiques del Centre
La nostra escola es defineix com a catalana, democràtica i laica.
Està fortament arrelada al barri (Llefià) i vol educar en el desenvolupament integral de l’alumnat tenint en compte les seves característiques individuals per a preparar-lo per la seva integració social, mitjançant una educació pluralista, solidària, no competitiva, no discriminatòria i tolerant respectant la diversitat cultural.
L’escola actua per aconseguir que tots els alumnes tinguin l’oportunitat de desenvolupar al màxim les pròpies capacitats.
Considerem l’educació com un procés integral que contempla els aspectes emocional, intel·lectual i de convivència; per tant l’escola treballa hàbits, valors, conceptes i procediments.
L’escola fomenta la participació de pares, professors, alumnes i personal no docent en la seva gestió.
L’escola considera molt important la relació entre els tots els membres de la comunitat escolar i té cura dels procediments i canals de comunicació i participació.
La línia metodològica
L’escola desenvolupa una metodologia basada en:
- L’acció tutorial.
- L’atenció i el respecte a la diversitat.
- L’aprenentatge significatiu i la participació activa de l’alumne en el procés ensenyament – aprenentatge tant a nivell individual com col·lectiu.
- La no competitivitat i la solidaritat.
- El treball cooperatiu.
- L’aprenentatge amb i dels companys, juntament amb l’ús didàctic de l’entorn, i del material.
- L’estímul de la curiositat i de l’esperit científic.
- La sostenibilitat
El grup de treball d’aquest projecte el forma un grup de mestres de cicle mitjà (tutors i mestres de reforç).
Aquest projecte en si, hem pensat desenvolupar-lo primordialment a l’àrea de coneixement del medi, tot i que busquem la transversalitat en altres àrees instrumentals.
El projecte plantejat està pensat per aplicar-se a l’alumnat de tercer. Degut a la gran diversitat cultural i de nivells dins l’aula es potenciarà el treball en grup de manera cooperativa per tal de poder integrar a tot l’alumnat dins les seves possibilitats.