Una vegada superades les pors de com començar a fer projectes i amb la formació rebuda en les reunions de la Xarxa, començàrem a planificar el projecte.
Jordi Calvet en la primera conferència “Treball per projectes? Comencem! ens va donar les primeres idees necessàries per portar a terme el nostre projecte. Necessitàvem un repte que sigués el “DETONADOR” o “IMPULSOR” que motivés a l´alumnat a treballar, i per tant, a aprendre.
Al ser un projecte de 1r d´ESO pensàrem que ajudar alumnes de primària tindria un impacte important en ells. L´alumnat, malgrat estar en l´institut, encara té un lligam molt fort amb les seves escoles. Així contactàrem amb una escola adscrita i li demanàrem un vídeo on l´alumnat de 3r cicle demanés als nostres el següent repte:
Començava així el nostre projecte ESCRIURE UNA OBRA DE TEATRE I CONSTRUIR UN TEATRE MÒBIL PER EXPLICAR-LOS DIFERENTS ETAPES DE LA PREHISTÒRIA O DE L´EDAT ANTIGA. Ells tenien “LA HISTÒRIA EN LES TEVES MANS”.
El següent pas, el qual pensàvem que seria un dels més difícils, va estar començar a triar les competències del currículum dels diferents àmbits i a plantejar-nos els objectius. Malgrat tenir la idea preconcebuda que aquest pas seria una pèrdua de temps al ser un tràmit burocràtic, al final ens adonàrem que és útil i ajuda a planificar molt millor el projecte ja que ens podíem centrar en les competències que nosaltres volíem. Així triàrem les següents:
Una vegada realitzat aquest pas, ens organitzàrem per dissenyar la seqüència didàctica perquè l´alumnat pogués aprendre durant el procés i arribar al producte final. Aquest seria l´esquema a seguir: