Aquest any, l´assistència a les reunions de la Xarxa de Competències Bàsiques ens ha fet canviar molt les idees sobre l´avaluació. Així ens hem llançat a la piscina i hem canviat totalment la manera d´avaluar que fins ara havíem dut a terme.
Els treballs de síntesi s´avaluaven amb l´exposició del treball final davant d´un tribunal de professors i professores. Aquest model ni avaluava el procés ni feia reflexionar a l´alumnat sobre el seu procés d´aprenentatge. Tampoc li donava oportunitats per millorar ni canviar errors. L’error no servia per aprendre.
Per aquesta raó hem volgut donar un enfocament totalment diferent on l’AUTOAVALUACIÓ i la COAVALUACIÓ són prioritaries en el projecte. Així l´alumnat haurà d´avaluar-se el seu procés i els seus productes. Per fer-ho hem dissenyat les següents rúbriques:
- CREACIÓ OBRA DE TEATRE —— rúbrica
- CONSTRUCCIÓ DE UN TEATRE MÒBIL —– rúbrica
- CONSTRUCCIÓ DE TITELLES ——- rúbrica
- REPRESENTACIÓ OBRA DE TEATRE —— rúbrica
- REALITZACIÓ DEL MAKING OFF ——- rúbrica
- TREBALL EN EQUIP —- utilitzarem el CORUBRICS per autavaluar-se i avaluar als membres del seu equip.
Cada dia de treball, al final, els equips tenen uns 30 min d’avaluació i organtizació per al dia següent. Així es dóna un espai important per a la reflexió del procés i l´aprenentatge. Totes aquestes reflexions les han d’escriure en el seu quadern d´equip.
A més també s´ha deixat un espai temporal per poder refer els errors una vegada fet l’assaig general. Els seus companys d´un altre grup i els tutors veuran l´assaig general i realitzaran propostes de millora que els ajudaran en la representació final de l’obra de teatre.
Finalment també volem que ells avaluen el projecte realitzat per introduir canvis per l´any vinent. Així cada equip contestarà un qüestionari que té al seu quadern d´equip per donar noves idees, explicar què els ha agradat més/menys, opinions personals …