A la classe de primer remem a l’una!

Aprofitant que hi havia dues mestres a l’aula en algunes de les sessions, hem intentat combinar els diferents agrupaments. Les converses, sobretot en gran grup, han sigut fonamentals durant tot el procés. Han sigut moments d’intercanvi d’idees i coneixements que han donat peu a resoldre els dubtes, a compartir les nostres emocions i incerteses i també a prendre decisions per avançar en el procés de l’aprenentatge tan motivador que tots els implicats estàvem vivint. Sovint aquestes converses es generaven a partir dels materials que els nens i nenes portaven de casa relacionats amb la temàtica. Per exemple, una nena va portar un mural que havia fet a casa sobre les embarcacions, un nen va portar un conte sobre peixos, un DVD sobre el mar Mediterrani…

D’altra banda, han col·laborat i treballat en petit grup sobretot quan han decidit sobre quines qüestions relatives al món mariner volien investigar. I també han treballat en aquest format quan han debatut sobre possibles hipòtesis. En una de les ocasions es va plantejar als nens la següent qüestió: per què l’aigua del mar és salada? Es van posar en grups de quatre i van debatre entre ells per tal d’omplir una fitxa amb les hipòtesis. A continuació, un portaveu de cada grup exposava a la resta de companys quines hipòtesis havien formulat. Hem de reconèixer que ens ha sorprès gratament el funcionament intern de cadascun dels grups. D’una manera totalment cooperativa i posant en pràctica l’escolta activa, els alumnes han resolt satisfactòriament la tasca establerta.

I a nivell individual han fet diferents i variades tasques: cerca d’informació d’aspectes del projecte en l’ordinador, realització de fitxes on havien d’escriure i omplir informació sobre qüestions del mariner, posada en pràctica de diferents experiències artístiques i vivencials…

Pel que fa al caràcter globalitzador del projecte, aquest queda assolit en la mesura que les diferents competències dels alumnes són interpel·lades tant a nivell de l’àmbit lingüístic (es fa ús del llenguatge oral i/o escrit en pràcticament totes les tasques), matemàtic  (mesura del pont de Petroli…), de valors (prendre consciencia del necessari respecte al mar, respecte a l’opinió de l’altre…), artístic (cançó de l’havanera ‘El meu avi’, realització de murals…)…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *