Metodologia

 

 

 

 

 

 

L’organització del projecte ha de tenir en compte diferents aspectes: la formació de grups i assignació de tutors, els objectius del projecte i comunicació de les activitats per realitzar, les instruccions per fer-les, la presentació de materials i la temporització.

Formació de grups

La formació dels grups petits de cada grup-classe va ser prèvia als dies de la realització del projecte.

Cada grup petit s’ha responsabilitzat de la creació d’un bloc predeterminat i un de lliure, a més de dues cues o càpsules informatives. També, cada grup petit ha de comptar amb un “expert/a” en comunicació i un “expert/a” en audiovisuals.

A l’hora de crear el magazín hem actuat en dos àmbits: el del grup petit i el de coordinació entre grups de la mateixa classe. Els “experts” en comunicació són els encarregats d’aquesta coordinació: organitzar el magazín, a partir dels blocs que els seus respectius grups han pactat, i configurar l’escaleta del programa. Cada grup n’escull un.

Del grup d’experts en comunicació surt un presentador i una presentadora que actuaran de conductors del programa. Els altres experts en comunicació també poden participar en la presentació dels seus blocs, si ho consideren necessari.

Els experts en audiovisuals són els encarregats d’aspectes tècnics.

Objectius del projecte i comunicació de les activitats per realitzar

Com és evident, l’objectiu últim del projecte és la creació d’un magazín que pugui ser d’interès per als estudiants i llurs famílies, i el professorat.

El magazín és el resultat de la suma de les activitats del grup petit (dos blocs-un de determinat i un de lliure- i dues cues informatives o càpsules) coordinada pels experts en comunicació.

Del debat i els acords entre els experts en comunicació neix l concepte que presideix cada magazín, el seu to, l’ordenació dels blocs i la conducció del programa.

Cada magazine ha d’incloure:

  • 1 reportatge d’actualitat realitzat a la ciutat de Badalona
  • 1 bloc divulgatiu d’àmbit científic o tecnològic
  • 1 bloc divulgatiu d’àmbit humanístic (literari, musical, artístic…)
  • 1 espai de ficció
  • 2 espais de promoció de l’institut
  • 5 blocs més de diferents gèneres i formats (un més per a cada grup petit)
  • 5 cues informatives o càpsules informatives

Aquest quadre és un resum del que hem estat exposant anteriorment:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Instruccions per realitzar les activitats:

Els alumnes han rebut les instruccions per crear cada bloc a partir dels materials inclosos al moodle de l’institut.

Què cal fer per crear cada bloc?

Bàsicament, l’esquema és el mateix:

 

 

 

 

 

Aquest esquema és, fonamentalment, el mateix que s’ha aplicat al magazín en el seu conjunt.

Presentació del material

Tot els punts de l’apartat de pre-producció s’han d’incloure al dossier del grup petit, així com l’activitat preliminar de la producció i l’avaluació.

El resultat final, després del muntatge, quedarà inclòs al magazín de la classe, que cal penjar al lloc convingut.

Podem dir el mateix pel que fa al conjunt del magazín: hi ha d’haver un dossier per a tot el grup classe i, naturalment, el vídeo amb el magazín de la classe.

Temporització

En el cas d’aquest projecte, hem optat per no marcar una temporització molt rigorosa. Tan sols hem fixat els moments que considerem imprescindibles:

Primer dia:

  • Sessió inicial amb el tutor/a del petit grup:
  • Planificació dels dos blocs i les cues informatives
  • Tria dels experts en comunicació i audiovisuals
  • Coordinació i planificació del magazín entre els experts de comunicació

Dos dies prefixats:

  • Gravació al plató

Cada dia:

  • Trobada amb el tutor/a del grup

Darrer dia:

  • Exposició oral del projecte i lliurament de materials

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *