L’avaluació del projecte comprèn la valoració per part del tutor/a de les tasques realitzades i també la valoració que fan els propis alumnes de la seva feina individual i en grup.
Per tal d’orientar l’alumnat en la realització de les activitats, els hem proporcionat unes bases d’orientació, i també hem posat al seu abast les rúbriques de valoració, perquè els servís de guia per realitzar l’activitat adequadament.
Quan a l’autoavaluació, els alumnes l’han realitzat en dos àmbits: l’individual i el de grup. L’autoavaluació individual queda reflectida en la rúbrica Treball cooperatiu – valoració individual i mitjançant el diari d’aprenentatge. L’autoavaluació individual del grup s’ha fet responent la rúbrica Treball cooperatiu -Valoració en grup.
El professorat ha fet una valoració del treball dels alumnes que té en compte tots aquests aspectes:
Activitats individuals:
- Seguiment diari
- Exposició oral
Activitats en grup petit:
- Dossier:
- Aspectes formals
- Guions dels blocs i les cues
- Guió de l’exposició oral
- Treball cooperatiu
- Vídeos
Activitats del grup-classe
- Dossier
- Vídeo
Hem creat uns llibres d’avaluació per a cada grup, amb la intenció de facilitar al màxim la tasca de qualificació de les diverses activitats i de crear una eina el màxim d’objectiva possible, que reculli la valoració del professorat i l’autoavaluació de l’alumnat.
Tanmateix, en la valoració final del projecte per part de l’equip de professorat que hi ha treballat, s’ha considerat necessari incloure la possibilitat que el tutor/a del grup pogués acabar modificant personalment la nota obtinguda per cada alumne, ja que en alguns casos el resultat matemàtic no reflectia amb prou justícia el seu treball.