Ens presentem

Enguany és el segon curs que, un grup de mestres amb molt motivació, formem part del grup impulsor de l’escola Joan Llongueras. En aquest grup tenim debats pedagògics per a definir una línia d’escola transversal, interdisciplinar i basada en les noves metodologies competencials.

Així doncs, l’Àlex, l’Oriol, la Raquel, la Sílvia, l’Anna, la Susanna, l’Elisabeth, la Sarai, la Roser i la Mercè. Som un grup molt cohesionat que compartim la il·lusió d’aprofundir en el treball per projectes i dels ambients. Enguany ja hem fet les primeres passes per capgirar l’escola i fer del nostre centre un espai de caliu i màgia. Així doncs, tot el que hem anat aprenent i compartint des de la Xarxa de Competències Bàsiques ho hem anat debatent i implementant.

La didàctica, des de fa molt de temps, demostra que qualsevol capacitat es desenvolupa millor amb la motivació. A partir d’aquesta afirmació podem considerar que el treball per projectes és el millor mitjà educatiu per a afavorir l’aprenentatge i l’autoconeixement. Està demostrat que allò que l’infant aprèn a través de vivències properes, significatives i reals es transfereixen a altres camps. Per la qual cosa podem afirmar que treballar per projectes, ambients, jocs i… en definitiva, per competències i capacitats són activitats que amplia les potencialitats de cadascú.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostra l’alumnat de jugar, aprendre, reflexionar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Ara ens aventurem en un nou camí… El canvi de xip del professorat per esdevenir guia i acompanyants en aquest fantàstic món de la comunitat educativa que volem generar en el nostre centre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *