Des de el curs anterior a l’institut Pau Casals vam començar a treballar en la Xarxa de competències bàsiques. Fruit d’aquesta experiència va néixer un grup impulsor pera a començar a implementar el treball per projectes a tots els nivells de l’ESO. En el cas que en ens ocupa, 3er curs, el projecte va girar al voltant de la temática del joc Dominion, a partir del qual l’alumnat havia de fer el seu propi joc personalitzant-lo segons els continguts de les diferents matèries del curs.
Dominion és un joc de cartes, creat per l’americà Donald X. Vaccarino en què cada un dels jugadors intentarà crear la seva pròpia baralla utilitzant les cartes que aleatòriament en cada partida estaran disponibles d’entre totes les que componen el joc i que representen diferents elements d’un regne medieval. Amb la millor baralla possible, cada jugador intentarà guanyar la partida.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=O5ewQ3m96HQ[/youtube]
-
Celebració d’un Congrés de jocs a l’institut on s’exposin les versions del joc DOMINION creades per l’alumnat.
ÀREA
JUSTIFICACIÓ DE LES APORTACIONS
Socials
Necessitat de treballar la Història i la Geografia de l’exploració d’Amèrica de manera significativa, partint de la figura de diversos descobridors de la corona de Castella i Aragó.
Català
Necessitat de redactar un text instructiu amb les regles del joc. Elaboració del text de les cartes en llengua catalana. Ús del text descriptiu. Practicar l’oralitat per explicar la mecànica del joc als companys. Buscar textos breus relacionats amb la imatge de la carta
Matemàtiques
Necessitat de realitzar el disseny en funció de les dimensions de les cartes.
Elaboració del pressupost del projecte.
Tecnologia
Necessitat d’utilitzar un programa d’edició de text (Document Google Drive), d’utilitzar un programa que permeti dissenyar i fer les cartes (Word/Writter/Publisher), d’utilitzar un programa que permeti dissenyar i crear el logo del joc (Paint/Draw/Gimp) i de crear un compte de Prezi per fer l’explicació del joc. Fer la caixa del joc
Castellà
Necessitat de recollir el procés d’elaboració del joc en un quadern de bitàcola treballant les tipologies textuals: narrativa i descriptiva
Anglès
Necessitat d’elaborar el text explicatiu de cada carta en llengua anglesa
Música
Necessitat de conèixer la dansa i la música dels llocs i cultures trobades pels exploradors/descobridors per aplicar-ho a la caracterització de les cartes.
Visual i plàstica
Necessitat de crear el nom i logotip del joc, així com de dissenyar les diferents tipologies de cartes en funció de les imatges i textos que caldrà posar a l’apartat corresponent de la carta.
Educació física
Necessitat de conèixer els esports típics dels llocs i cultures trobades pels exploradors/descobridors per aplicar-ho a la caracterització de les cartes.
Ciències Naturals
Necessitat de conèixer accidents geogràfics, flora i fauna dels llocs i cultures trobades pels exploradors/descobridors per aplicar-ho a la caracterització de les cartes.