La primera idea que ens va venir al cap a l’equip de Cicle Mitjà per triar el tema del projecte que estem desenvolupant a quart va ser la d’aprofitar la visita al Cosmocaixa, veure l’elenc de temàtiques atractives que ofereix el museu per intentar cridar l’atenció dels nens i nenes de quart.
La visita la vam fer a principis del primer trimestre i va captar l’atenció dels alumnes. La vam planejar com un primer contacte amb el ventall de possibilitats que es podrien treballar en el projecte. Vam dividir la classe en grups i cada grup va treballar un dossier de preguntes de cadascun dels temes que hi ha en el Cosmocaixa. El dossier els obligava a passar gairebé per tots els racons del museu.
A l’endemà els vam corregir i els nens i nenes van valorar molt positivament l’experiència i la visita al museu.
El següent pas va ser fer una tria dels temes que es volien treballar en el projecte per posar-los en una llista que després votarien. D’entre els diferents temes elegits, va guanyar la prehistòria / l’evolució humana.
A partir d’aquí, els alumnes van elaborar un llistat de preguntes que van escriure i repartir entre la classe. Això va ser després de filtrar el total de les preguntes, ja que van sorgir més de trenta relacionades amb l’origen del temps, la formació de la Terra, els primers homínids i altres aspectes que no lligaven amb la temàtica que van triar.
Amb el llistat general de preguntes elaborat, vam decidir organitzar-les per característiques comunes i, a continuació, les vam etiquetar segons feien referència al temps o cronologia, a la convivència, a la caça i alimentació, a l’habitatge, etc.