AVALUACIÓ

Per avaluar van elaborar una rùbrica per valorar les exposicions orals (mestres i alumnes), una avaluació continuada basada en l’observació sistemàtica del procés d’aprenentatge i de les produccions de les diferents activitats individuals i col·lectives.

S’ha valorat l’implicació, participació i interès de l’alumne, així com els seus coneixements previs.

En tot moment han estat molt motivats amb un grau d’imolicació molt elevat que hem pogut observar a totes les activitats realitzades a les diferents àrees ( projecte interdisciplinar).

IMPLEMENTACIÓ

  • A finals del segon trimentre vam veure el DVD “SÂHARA” i a partir d’aquí  vam començar una reflexió al voltant de les diferències envers la vida del protagonista i la d’ells/es que tenen la mateixa edad.

Caratula.DVD.Sahara.Una.odisea.en.el.desierto.National.Geographic.by.SDG

  • Desprès de realitzar diverses activitats individuals i grupals vam començar a elaborar els turbants, per a la disfressa de Carnaval ( vam comprar i tenyir la roba).
  • Vam convidar a la Faila, una noia saharaui que va viure a un camp de refugiats i que ara viu a Catalunya amb la seva familia d’acogida i la biològica, a l’escola per fer una xerrada esxplicant com va viure allà.

bloc

  • Un altre dia van venir el Rafa i el Quim a explicar-nos com era la Titan Desert i com van ser les seves participacions.bloc 1 bloc 3
  • Vam mesurar i dibuixar el pati de l’escola per calcular més tard la quantitat de sorra que hi podriem posar.
  • Vam contactar amb un camp de refugiats i vam mantenir correo electrònic amb ells.
  • Com a resultat final vam fer una sèrie d’activitats individuals i col·lectives, aprofitant la sala d’informàtica per donar resposta a les preguntes inicials i elaborar els elements que formarien part de la exposició.
  • FAILA
  • bloc 3 bloc
  • ELABORACIÓN DEL TURBANTE PARA CARNAVAL
  • TITAN DESERT
  • txt mural moussa
  • Moussa bloc 1

METODOLOGIA

La visualització del DVD és el punt de partida que genera moltes preguntes, dubtes i inquietuds als alumnes. A partir d’aquí van fomentar la participació activa en el procés d’aprenentatge: primer amb una petita exploració dels coneixements previs, desprès, adquirir els nous coneixements per concluir amb el producte final aplicant aquests coneixements.

La metodología utilitzada sempre serà amb el treball cooperatiu, experimentant, reflexionant, deduint i sobretot gaudint. Els mestres/tutors són els que portaran el gruix del projecte, i els alumnes aniran incorporant activitats segons les preguntes que es van plantejar al començament.

Es deixarà constància del producte final amb una exposició col·lectiva al passadís de l’escola i un dossier d’aprenentatge, individual.

Fes la volta al món amb la Mirandaxef!

Com un dilluns qualsevol, a les 9 del matí, els alumnes de 1r de primària es disposaven a corregir els deures, quan de cop i volta va arribar a la classe una caixa en mans de la directora de l’escola. Sense dubte un moment molt especial per als alumnes i per a les mestres del grup impulsor. D’aquesta manera presentàvem el projecte en que els alumnes serien protagonistes d’un viatge arreu del món que els portaria fins el Marroc, Colòmbia, la Xina, França i la ciutat de Barcelona.
Al llarg del projecte cada grup descobriria allò més significatiu d’aquell territori coneixent llengües, gastronomia, cultura, etc.

mirandaxef from Torre De La Miranda on Vimeo.

PLANIFICACIÓ

 

El projecte de cinquè va sorgir a partir de la idea de fer un projecte d’escola al voltant d’una ùnnica temàtica: EL CONTINENT AFRICÀ.

Desprès de presentar el  nom del projecte, ” El Sàhara i els Tuareg”, vam començar a treballar a partir de la visualització del DVD SAHARA. La feina o treball dels alumnes va començar cap a finals del segon trimestre. En un principi no vam modificar horaris , feiem les activitats dintre de les hores lectives de cada matèria/àrea. Però  al tercer trimestre vam veure la necessitat d’agafar moltes més hores, fins i tot dies sencers, per tal de fer activitats més engrescadores pel volum de feina i enfocades a la posterior exposició.

Aquest projecte s’ha realitzat en equip amb els mestres / tutors de 5è, especialistes de música, anglès i educació física.

Caratula.DVD.Sahara.Una.odisea.en.el.desierto.National.Geographic.by.SDG

Projecte els bebès

L’avaluació ha estat continuada al llarg de la realització del projecte. La tutora ha anat fent seguiment de l’actitud, participació i motivació de l’alumnat per aprendre.
Les evidències han estat algun full d’anotacions i recollida d’informació, dibuixos així com comentaris i preguntes/respostes dels diferents alumnes.
Ens hem iniciat en l’elaboració d’una carpeta d’aprenentatge. La carpeta ha suposat una conversa orientada cap a la reflexió sobre el que hem treballat i que han après. Ha permès recullir les diferents activitats més significatives per ells i elles que s’han anat realitzant al llarg del projecte. Ens hem adonat que l’alumnat tenia molt present el recorregut del projecte i les activitats realitzades per donar resposta als seus interrogants.
Hem preguntat l’opinió a les famílies sobre com havien viscut el projecte el seus fills i en general han coincidit que els seus fills han explicat el projecte amb més il.lusió i donant més informació. Mitjançant la carpeta d’aprenentatge han pogut compartir-ho d’una manera més interactiva.
carpeta

Projecte els bebès

El producte final ha estat donar resposta als seus interrogants i poder-ho comunicar a les famílies.
Vam convidar les famílies de l’aula per mostrar tot el que havíem treballat i après. La classe es va transformar en uns espais de compartir, cada nen-nena amb els seus pares, podent participar d’algunes activitats que els havíem preparat. Un espai per escriure com eran ells i elles de bebès, un espai dedicat per comparar amb fruites el creixement del bebè a la panxa, l’espai de pesar i medir, l’espai dels llibres i contes que havíem fet servir… També es va passar un petit vídeo on es recollia la seva opinió i fotografies d’algunes activitats. Va ser un dia molt gratificant tant pels alumnes com pels pares.
entrada-mamas

Projecte els bebès

Hem decidit col.lectivament quines fonts d’informació fer servir. La informació l’hem extret de contes, llibres de consulta de la biblioteca del poble o que han portat els alumnes, alguns vídeos i també comptant amb la col.laboració de les mares embarassades del grup-classe i tres mestres embarassades de l’escola que ens explicaven les seves experiències i responien les nostres preguntes.
Les mares i mestres embarassades han sigut una font d’informació molt enriquidora. Han pogut resoldre molts dubtes i preguntes que tenien els nens i nenes de la classe. Ells han pensat i preparat el llistat de preguntes per fer i després hem apuntat la informació que ens han donat.
Volíem també preguntar a la metgessa del CAP i vam contactar amb ella per poder concertar una visita però no es va poder concretar.
El darrer mes del curs van néixer alguns dels bebès i les mares van tornar a l’escola a presentar-nos les seves filles i va ser un moment molt maco per compartir informació, fer preguntes de com havia anat el part, de com era el bebè a casa i els germans van poder intervenir enriquint la conversa.
mamas-preguntes

Projecte els bebès

L’element clau del projecte ha estat la motivació. Al voltant d’aquest eix els nens i nenes han sigut els protagonistes de la seva recerca i la mestra ha anat compartint aquest aprenentatge amb ells i elles.
S’ha partit de la conversa amb el grup-classe d’on han sorgit els diferents interrogants i s’ha establert el full de ruta a seguir, així com també les modificacions que ha calgut. Aquest debat s’ha dut a terme a la rotllana que ha sigut el lloc on hem anat recollint les diferents aportacions, intercanviant opinions, generant preguntes i maneres de donar resposta i repartint les tasques.
A partir del que hem consensuat a la rotllana s’ha passat a l’acció. S’ha treballat en grup, sobretot pel que fa a les activitats d’experimentació, organitzar la trobada amb les mares i famílies, formulació de preguntes o representació gràfica i també s’han fet activitats individuals més vivencials com la seva capsa de records de quan eren bebès, la de pesar i medir …..
La metodologia de treball ha estat globalitzada. Les diferents àrees de treball (llengua, matemàtiques, coneixement del medi…) han estat integrades en el projecte sense problemes d’horari ja que la flexibilitat del currículum d’infantil ho ha permès. Això ha fet possible donar més significat al seu aprenentatge.
S’ha comptat amb el suport de la mestra d’Educació especial per dur a terme activitats de més complexitat.
experiment