EDUCACIÓ INFANTIL
Educació Infantil té establerts quatre eixos per escollir el nom de les aules cada any (contes, oficis, animals i esports, olimpiades). Aquest any l’eix que es va triar va ser el dels oficis.
Concretament aquest projecte es du a terme amb els alumnes de P5. Es va presentar a la classe una mostra de diferents oficis i es va fer una votació, sortint guanyador l’ofici de perruquer/barber.
El projecte es treballa un cop a la setmana, una sessió de 1h i 45 minuts, durant tot el curs. Això ens ha permès treballar totes les àrees curriculars de manera globalitzada. Les diferents activitats les duu a terme la tutora. A la classe hi ha un racó fixe de perruqueria, on els alumnes poden anar de quatre en quatre i fer un joc simbòlic.
Volem promoure l’aprenentatge com un desafiament, provocant inquietuts per què l’alumne pensi i indagui. Per això els continguts que hem treballat han sorgit en tot moment de les necessitats i interessos dels infants.
Els continguts treballats són:
- Els polls. Aproftant que hi havia alumnes a la classe amb polls, vam treballar els insectes, els animals més grans i més petits del món, …
- Societat: Diferents tipus de tribus socials i les seves caracterítiques físiques, concretament els cabells i la barba.
- Continents: Tipus de cabell en funció de la teva procedència.
- Introducció de la suma i la resta: A partir d’un llistat de preus que vam el·laborar conjuntament a la classe, dels serveis que ofereix una perruqueria.
- Estadística: Segons el color dels cabells.
- Itineraris: Establint el seus docimicilis i les seves perruqueries habituals, vam fer itineraris fins a casa seva i fins a l’escola.
- Invenció d’un conte conjuntament.
- Elaborem entre tots la nostra disfressa de Carnestoltes.
CICLE INICIAL
L’etapa de primària té establerts quatre eixos per treballar el projecte interdisciplinari cada any, a escollir entre: ciències, art i literatura, esports (olimpiades) i el nostre entorn (barri, municipi, ciutat, …).
Aquest any, el cicle inicial farà el projecte de ciències concretament dels invents.
Realitzarem el projecte durant 16 sessions, quatre sessions setmanals durant quatre setmanes. Aquest projecte es treballa de manera globalitzada, tenint en compte totes les àrees curriculars.
Les activitats es duran a terme pels tres tutors, pels mestres especialistes (música i castellà). Degut que al cicle hi ha una nena amb discapacitat visual, també intervé la mestra d’educació especial, la vetlladora i una mestra itinerant de la ONCE.
Tot i que el tema del projecte ja ens ve donat, afavorim a través de la conversa i el debat que els alumnes es plantegin hipòtesis que els permetrà confeccionar el seu propi projecte.
El mestre acompanyarà a l’alumne alimentant la seva indagació, afavorint aprenentatges significatius i autonomia.
Els continguts treballats són:
- Confegim la nostra disfressa de Carnestoltes.
- Abans i ara. Comparació de situacions d’altres èpoques en les quals no hi havia objectes que ara són imprescindibles: llum, bombeta, electricitat, …
- Funció dels invents.
- Invents que ens han canviat la vida.
- Ser inventor: característiques de l’ofici. Quins han estat els inventors més importants de la història.
- Treball cooperatiu: treballem un invent:
- Nom de l’invent..
- Data d’invenció.
- Llocs on es va inventar.
- Material emprat.
- Per què es va inventar?
- Cançó dels invents: “Inventem”.
- Diagrama de barres, comparativa dels invents que ens han canviat la vida.
- Presentació d’invents per grups. Expressió oral.
- Situació dels invents en una línia cronològica.
- Confecció d’un invent.