I tot això com i per què ho farem??

Esbós projecte plafó de psicomotricitat fina

Ens vam plantejar que els alumnes de secundària assolissin la competència 7 de l’àmbit cientificotecnològic, que consisteix en utilitzar objectes tecnològics de la vida quotidiana amb el coneixement bàsic del seu funcionament, manteniment i accions a fer per minimitzar els riscos en la manipulació i en l’impacte mediambiental. Tanmateix aquest treball ha reforçat la competència transversal 8, competència social i ciutadana, comprometent als nois i noies amb la construcció d’una societat millor des d’una comprensió global de la societat on conviuen.

Els continguts claus i curriculars treballats han estat: Objectes tecnològics de la vida quotidiana, disseny i construcció d’objectes tecnològics, el procés tecnològic, el desenvolupament de projectes tecnològics, l’organització del treball i els materials.

Els objectius que ens proposem amb els alumnes de l’institut van ser:

  • Dissenyar i construir un objecte tecnològic que fos útil per algú de la seva comunitat.
  • Conèixer l’ús de les eines i màquines eines del taller així com les mesures de seguretat
  • Aprendre a organitzar-se el treball al taller minimitzant els riscos en la manipulació.

Recursos

Tenint en compte l’objectiu del projecte, des de l’escola bressol, hem seleccionat molt acuradament els materials que posem a l’abast de l’infant, hem utilitzat plafons de fusta, teles de colors neutres, elements amb volum, elements sonors, elements per manipular, elements que fomenten la descoberta i la precisió.

Per l’elaboració d’aquest projecte els recursos inventariables de que disposava l’institut han estat l’aula-taller on els alumnes han pogut fer servir, màquines-eines (trepant i serra de vogir), tot un ventall d’eines (tornavís, martells, pistoles de silicona, barrines), pissarra digital i projector i estris de dibuix tècnic.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *